PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, November 6, 2011

DURI DALAM DAGING NI MEREPEK APA NI..??



Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Saifuddin Abdullah bimbang ketandusan integriti di kalangan ahli politik akan menambah rasa jelak rakyat terhadap politik negara sehingga mereka memulau pilihanraya umum akan datang.

Jika ini berlaku, katanya, pembangunan Malaysia akan terjejas kerana parti yang menang hanya mendapat mandat rakyat minoriti tetapi ditolak oleh segmen terbesar penduduk yang bertindak menolak proses demokrasi itu.

"Yang saya bimbang nanti, yang mengundi itu adalah minoriti sebab majoriti tidak mengundi dan tidak kisah tentang politik. Kita mungkin akan mencetuskan suasana di mana negara akan berjalan tetapi sistem-sistem tertentu akan bertemu dengan banyak halangan.

“Ini kerana setiap kali kerajaan membuat keputusan, tidak kiralah kerajaan mana atau parti mana memerintah, majoriti rakyat tidak akan bersetuju (dengan keputusan itu),” kata Saifuddin dalam wawancara eksklusif dengan AntaraPos.com.

Duri dalam daging ni merepek apa ni, jikalau ada kelemahan dalam parti kenapa tidak si Saifuddin ni memberikan pendapat yang bernas agar rakyat terus menyokong Barisan Nasional dan UMNO..?? Ini tidak seperti juak pembangkang pula mempertikaikan dan membongkarkan yang tak rosak menjadi pincang.

Apa gunanya si Saifuddin ni duduk makan gaji berjawatan tinggi dalam badan kerajaan jikalau lain pula yang dibuatnya, seperti memihak kepada pembangkang pula. Atupun kiri kanan ada gaji..?? Kalau tidak masakan akan memberikan jawapan yang kurang memuaskan bagi pihak kerajaan pusat..??

Dia ni makan gaji tetapi hentam balik kenapa..?? Dah kena beli ke si Saifuddin ni..??

3 comments:

Anonymous said...

setuju pandangan ko bro 100%

Unknown said...

bro plz share link
http://bujangsenangbn.blogspot.com/
tq...

Anonymous said...

Pendirian menteri kena tetap dan kemas. Kalau tidak lebih baik jadi penari.....

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...