PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, September 5, 2011

PAKATAN HARAM PR MEMANG BUSUK HATI...!!!



Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad kesal dengan sikap segelintir pemimpin pembangkang yang cuba menyalahkan UMNO ekoran kematian jurukamera BernamaTV, Noramfaizul Mohd. Nor akibat terkena tembakan curi di Somalia kelmarin.

Ini terbukti apabila para pemimpin Pakatan Haram PR tidak menghargai pemergian Misi Kemanusiaan Kelab Putera 1Malaysia ke Somalia, sebab itulah asyik mencari kesalahan pihak penganjur saja.

“Orang bila dia hati busuk, tidak ada pun kebaikan yang kita buat akan dapat balasan baik daripada orang yang hati busuk ini.

“Itulah parti lawan, memang mempunyai hati busuk,” kata Tun Mahathir kepada pemberita pada majlis Rumah Terbuka Aidilfitri di kediamannya di The Mines, Seri Kembangan.

Dr. Mahathir diminta mengulas tindakan beberapa pemimpin pembangkang serta portal propembangkang seperti The Malaysian Insider dan Malaysiakini yang cenderung menyalahkan penganjur iaitu Kelab Putera 1Malaysia di bawah UMNO akibat kematian Noramfaizul itu.

Sebagai contoh, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dalam blognya semalam menyiarkan tulisan Blackhawk bertajuk Misi Perubatan UMNO di Somalia: Tulen atau publisiti murahan?.

Dalam pada itu, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua pula dalam satu mesej twitter menyebut Dia tidak mahu dipersalahkan sambil merujuk kepada komen Najib yang meminta media tidak mencari kesalahan dalam insiden tersebut.

Paling penting adalah niat suci dan bersih dari hati, bukanlah hanya ingin mencari sebab kesalahan orang lain saja. Buat baik memberi bantuan kepada negara lain pun dikira tidak bagus dan tidak baik. Bukankah itu satu niat yang baik kena pula terpaksa meninggalkan keluarga di Hari Raya Aidilfitri.

Apa jasa Pakatan haram PR terhadap mangsa Somalia..?? Jawapannya adalah mencaci dan menghina rakyat Malaysia yang membantu negara dilanda kemiskinan penduduknya.

Pakatan pembangkang di Malaysia dah nak menjadi seperti puak penentang di Somalia, akan ditembak curi sepertimana dilakukan oleh Pakatan haram PR sekarang. Maki hamun kepada orang yang menghulurkan bantuan terhadap mereka yang memerlukan, macam sifat komunis zaman pemerintahan British dulu.

Itu sebab tak mustahil si Mat hisap syabu ahli PAS tu mengarut yang bukan-bukan, tak nak meminta maaf lak tu. Kau tahulah nasib kau penagih, akan dibuang buta-buta oleh rakyat kerana kebiadapan berkata-kata.

Memang asal dari keluarga kurang ajar, ni lah jadinya...!!!

1 comment:

lim abdullah said...

Kalau kerajaan bagi semua peruntukan(yg di hantar ke Somalia)kepada PR, tentu pembangkang tak marah kot.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...