PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, September 17, 2011

BIADAPNYA SI PARIA SEEKOR NI...!!!



Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan menegaskan bahawa pembangkang akan bertindak menukar Jalur Gemilang jika memperoleh kuasa dalam pilihan raya umum akan datang.

Kenyataan bersifat kurang ajar itu disiarkan ADUN DAP terbabit menerusi laman sosial Facebook miliknya semalam dan didedahkan oleh portal berita terbaru, www.mole.my hari ini.

Secara jelas, beliau menulis kenyataan menerusi status dalam laman berkenaan yang berbunyi: “I distributed many DAP flags today in my constituency. I refused to fly the Malaysian flag because it looks more BN than Malaysian. (Saya mengedarkan banyak bendera DAP hari ini dalam kawasan undian saya. Saya menolak untuk mengibarkan bendera Malaysia kerana ia kelihatan seperti BN berbanding Malaysia).

Bertambah biadab, Manoharan mengeluarkan pula komentar di bawahnya seperti berikut: “Copycat...AMERICA. America Syarikat atau Syarikat America. Inipun Bahasa Malaysia tak betul. LOL. Bendera Amerika Syarikat ditiru!.”

Di bawah status sama, beliau kemudiannya menyatakan komentar lain iaitu: “Pakatan will come up with a new flag. The current one is definitely out.” (Pakatan akan tampilkan bendera baru. Yang ada ketika ini akan diganti baru).

Seterusnya, Manoharan menyatakan komentar bahawa kita tidak memiliki bendera yang berkelas dunia dan rakyat Amerika Syarikat (AS) telah mentertawakan Malaysia kerana memiliki bendera yang seakan sama.

Mengakhiri komentarnya, beliau mengulangi pendirian bahawa bendera sedia ada perlu diganti termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan UMNO.

Bagaimanapun, pendirian Manoharan mendapat tentangan hebat daripada rakan sosial Facebook beliau yang mahu kenyataan itu ditarik balik.

Kebanyakan rakan sosialnya itu mahu Manoharan menghentikan kenyataan sedemikian serta mahu beliau membezakan antara semangat patriotisme dan ideologi politik.

Manoharan sebelum ini pernah mencetuskan kontroversi apabila mempersendakan doa masuk tandas selain pernah mewujudkan sentimen perkauman berhubung isu novel Interlok.

Sementara itu, Manoharan ketika dihubungi blogger The Mole mengesahkan bahawa status menerusi Facebook tersebut adalah tulisannya sendiri.

“Bendera ini telah lama dikaitkan dengan Barisan Nasional (BN). Jika kerajaan bertukar, bendera kebangsaan juga patut ditukarkan,” katanya.

Manoharan kemudiannya mengaitkan kemungkinan kematian jurukamera BernamaTV, Allahyarham Noramfaizul Mohd. Nor, 39, di Somalia mempunyai kaitan dengan kesilapan membezakan antara bendera Malaysia dan AS.

Bagaimanapun, kira-kira pukul 8 malam selepas menerima kecaman rakan laman sosialnya, Manoharan memohon maaf atas komentarnya berkaitan Jalur Gemilang sambil mendakwa dia rakyat Malaysia yang patriotik.

5 comments:

Anonymous said...

Tuan KL Boyz...

Tidak perlulah kita menari mengikut gendang sumbang Si-Manoharan yang baru sahaja meneguk 3 kole penuh toddy.

Apabila sudah meneguk 3 kole toddy chap Pandikutty maka terserlah segala impian. Maka segala rahsia "kepala tengkorak" bapaknya bersama achi sebelah rumah akan terkucil dari mulut Si Mano ini yang likat merah hasil kunyahan sireh - makanan kegemaranya!

Jadi ADUN Kota Alam Shah - tugas nak tukar bendela. Buang karan. Buang masa. Buang sms, sahaja. Akal pundek dan pendek!

Kalau memberi idea bagaimanakah untuk menerajui Pembangunan Negara dengan lebih Progressive. Itu kita nak dengarla.

Si Mano mangkok tu, memang spesis yang mengunakan nombor pendaftaran kereta Pulau Pinang - PAR14. Sebab itu lepas cakap, boleh tarik balik.

Lidah bercabang tiga, lah katakan.

Bukan sahaja si Mano ini, malah mana-mana ahli Pakatan Haramjadah pun cara yang serupa.

bantulah dia...bila jumpa dia beri dia makan sireh, mungkin cara begitu dia akan insaf yang tok wan dia datang dari Manchester United.

Anonymous said...

Ade2 je pkatan haram....xhabis2 nk cetuskn kgoyangan perpaduan...bgus die bt keje jgn tau mnyalak je..

Anonymous said...

Itulah kenyataan bengong Pariah haramjadah Manoharan selepas mabuk todi 3 kole sebelah kandang babi....

Deyyy Pariah ... lu balik India taruk tahi lembu atas kapla ... itu sahaja darjat Pariah Manoharan di Malaysia....

Yang herannya ... ada juga puak-puak Melayu yang sama haramjadahnya menyokong Pariah seekor ni ... Pooodah..

Anonymous said...

Paling senang jadi Pembangkang di Malaysia ....
Tak perlu fikir bagaimana untuk membantu negara dan kerajaan membangunkan negara TETAPI semua perkara dibangkangnya ... kemudian tidak ada idea bernas membuat penyelesaian....

Berbanding dengan negara lain yg jauh lebih berkredibiliti dan bertanggungjawab ...

Pembangkang di Malaysia tertinggal 25 tahun ke belakang... Oleh itu mustahil mereka dapat membangunkan negara ....

Anonymous said...

Dia ni dengan satu kaki kat selangor satu kaki kat perak kangkang besar nak kena jolok dia punya testikle sack.
Belum apa apa , baru nak mansuh isa, baru umum aje nak mansuh ISA, si Manurehead dah tak sador diri.
Dia cakap: Najib,terima kasih rumba nandri,kerana terbuka plural liberal inclusive engage, saya bolih kutuk bendera malaysia saya bolih kutuk melayu (lagi) dan akan tetap kutuk orang melayu di bawah rejim pasca 16.0.11,bebas kutuk..
ISA hanya akan di mansuh kan pada 2013
Saya sakit telinga dan sakit hati…… dengan Manurehead ni.
Di bawah 1Malaysia yang liberal plural terbuka engage inklusive transformasi politk saya balas Manurehead sebab buat aku sakit telinga dan sakit hati ..
Mereka ni,kumpulan si Manurehead memang mencari pasal dan sengaja cari isu.
UMNO Selangor buat apa di prasada politik ,tunggu kerajaan pusat ???
Manurehead akan terus sengaja cari isu dengan apa saja.
Kita tidak bolih beri dia ruang 1mm,jangan bagi ruang.
Dia tahu ,di bawah REJIM 1M,siapa saja bolih maki dan Kutuk Melayu dan Islam, akan di beri layanan istimewa,semacam anak cina muar.
Buat hal, pah tu minta maaf !ManureHead-wt f you expect daripada Manurehead.
arjuna waspada
changkat lobak.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...