PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, August 7, 2011

KERAJAAN KHALID GAGAP MEMANG ZALIM..!!!


Keputusan Kerajaan Khalid gagap ingin merobohkan asrama miliknya yang terletak di Kampung Pandan membuktikan kezaliman pentadbiran Kerajaan Parti Kerakusan Rakyat Selangor terhadap rakyat Selangor sendiri.

Tindakan tersebut langsung tidak menggambarkan slogan yang dilaungkan oleh kerajaan pembohong Selangor berkenaan 'Negeri Berkebajikan'.

Keputusan kerajaan Khalid gagap serta pihak yayasan mahu merobohkan asrama yang telah berbakti kepada rakyat Selangor sejak lebih 30 tahun lalu itu sebagai tidak logik.

Kerajaan Selangor tidak mempertimbangkan dengan baik untuk merobohkan asrama yang telah berjasa, sedang berjasa dan akan berjasa kepada anak Selangor dalam memberikan kebajikan pendidikan. Ramai anak Selangor yang berjaya dalam pelajaran hasil mendiami asrama berkenaan sejak tahun 1970-an lagi.

Jadi keputusan untuk merobohkan asrama tersebut adalah tidak logik. Tindakan tersebut akan membunuh masa depan anak-anak Selangor yang berpotensi dalam pelajaran.

Mengulas nasib 463 pelajar asrama tersebut yang bakal terjejas sekiranya kerajaan negeri dan Yayasan Selangor kekal dengan keputusan untuk merobohkan asrama berkenaan.

Asrama Yayasan Selangor Kuala Lumpur ditubuhkan pada 1975 bagi memberi peluang kepada pelajar dari kawasan kampung di Selangor melanjutkan pelajaran di sekolah terpilih sekitar Lembah Klang.

Asrama tersebut terdiri daripada Asrama Tun Dr. Ismail yang menempatkan pelajar lelaki manakala Asrama Toh Puan Norashikin menempatkan pelajar perempuan.

Kebanyakan mereka dihantar ke Sekolah Menengah Aminuddin Baki, Sekolah Menengah Kebangsaan Victoria, Sekolah Menengah Kebangsaan Convent Bukit Nanas dan Sekolah Menengah Kebangsaan Methodist.

Tindakan kerajaan Khalid gagap Selangor itu membuktikan kerajaan berkebajikan yang diperjuangkan selama ini hanyalah retorik.

Yayasan Selangor diwujudkan untuk menjaga kebajikan dan kepentingan pendidikan anak Selangor tetapi kini telah disalhgunakan menjadi sebuah yayasan yang bertujuan membuat keuntungan.

Jelas disini wujud unsur salah guna kuasa telah berlaku dalam yayasan tersebut..!!!

2 comments:

MymassaVoice said...

Tu pasal la dia dok laung slogan 'Selangorku'.... selangor sekarang ni memang dah macam hak kepala bapak dia je

Anonymous said...

JANGAN ROBOHLAH ASRAMA TUE DS KHALID IBRAHIM..TUE LAH SATU2NYA PELUANG PELAJAR2 TUE NAK DAPAT BELAJAR KAT SEKOLAH BERPROFIL TINGGI.LEPAS NIE KALU DAH XDER ASRANA TUE SEMUA DAH KENA PINDAH SEKOLAH IKUT IBU BAPA BALIK KAT UMAH MASING2...BAGI YG NAK AMIK EXAM LAGI TERANAIAYA TUAN MB..

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...