PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, August 8, 2011

BUKAN SETAKAT ISU GEREJA SAJA, BANYAK LAGI PERKARA ISLAM DICEROBOH DAP..!!!



Dalam kes isu gereja yang terbaru, wakil Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohamed Ali, yang juga Exco Hal Ehwal Agama Islam Negeri, dikecam teruk oleh pemimpin DAP Lim Kit Siang dan Theresa Kok atas pendirian terbukanya mempertahan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyerbu Gereja Methodist Damansara Utama Rabu lalu.

Serbuan itu dibuat atas laporan adanya usaha menyebarkan agama Kristian kepada orang Islam atau memurtadkan mereka..,persoalannya Kerajaan Negeri Selangor Khalid gagap seperti merestui tindakan kuncu rakan pakatan mereka melakukan penghinaan terhadap Agama Islam sebegini teruk.

Sebelum kejadian ini, Exco DAP Selangor, Ronnie Liu perjuangkan penjualan arak dan meluluskan banyak lesen rumah urut, Pas masih berdiam diri dan tidak boleh berbuat apa...!!!

Ronnie mengarah Majlis Bandaraya Shah Alam kembalikan arak yang dirampas kepada kedai yang melanggar peraturan menjual. Dia juga arahkan Majlis Perbandaran Subang Jaya tarik balik larangan ke atas orang Islam bekerja di premis menjual arak.

Lebih memalukan tindakan Khalid gagap Selangor merelakan pemimpin-pemimpin DAP dibenarkan masuk masjid atas urusan politik dan ada yang masuk dalam keadaan tidak ikut adab tertib Islam.

Melihatkan kuatnya tekanan DAP dan pihak lain, termasuk Kerajaan Khalid gagap dari PKR ke atas Hasan Ali, nampaknya Pas akan terus mendiamkan diri lagi kepada DAP dalam hal ehwal agama dan orang Islam di Selangor.

Di Pulau Pinang pun sama, PAS terus mengalah kepada DAP. Exco DAP berani campur tangan dalam hal ehwal Islam, sampai perarakan Maulidur Rasul pun dibatalkan...!!!

Lim Guan Eng sudah wujudkan Exco bagi bukan Islam. Sedikit demi sedikit hal-hal Islam diceroboh, dan umat Islam pula yang bertelagah sesama sendiri. Pas memberi alasan berkawan dengan DAP kerana ingin berdakwah dan memperkenalkan Islam kepada pemimpin DAP seterusnya mengislamkan mereka dalam masa terdekat.

Soalnya Pemimpin DAP mana yang sudah masuk Islam sejak Pas mula menjalin hubungan politk dengan DAP..??? Orang Pas siap tolong lagi menjaja cerita mengenai kepimpinan Lim Guan Eng ala Khulafah Al-Rasyidin. Penceramah-penceramah Pas tolong kempen termasuk waktu kuliah maghrib di masjid-masjid mengenai idola Guan Eng iaitu Khalifah Umar Abdul Aziz.

Malah ada ustaz-ustaz Pas mengumumkan Guan Eng akan peluk Islam, tetapi terpaksa menunggu sehingga bapanya Lim Kit Siang peluk Islam dulu dan melaksanakan undang-undang Islam sekiranya pakatan pembanghkang berjaya menawan Putrajaya kelak.

Sudahlah Pas gagal melaksanakan sebarang undang-undang Islam setelah lebih 20 tahun memerintah Kelantan, mereka meletakkan pula tanggungjawab hendak melaksanakan undang-undang Islam ke atas bahu Guan Eng dan Kit Siang.

Amat malang, terlalu ramai pengikut Pas yang mempercayai "momokan" ustaz-ustaz Pas ini, yang berjaya mewujudkan segolongan pengikut yang taksub dan mempercayai apa saja yang diucapkan.

Apa yang Pas berjaya lakukan ialah memberi dorongan kepada pemimpin DAP menghina Islam, menghina al-Quran dan menghina masjid...!!! Pemimpin-pemimpin DAP sesuka hati memetik ayat al-Quran yang mana satu pun semasa berceramah politik dan mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang menyakiti dan menyindir hati orang Islam.

Tapi Pas mempertahankan mereka walaupun hadis dan ayat al-Quran dipersenda. Soalnya: dakwah macam mana yang Pas buat untuk DAP sampai DAP jadi berani begitu..???

4 comments:

Anonymous said...

bro tak payah la post banyak kali..aku juga mengikuti perkembangan keadaan dan mengikuti isu ini. kau nampaknya mempolitikkan isu ini.!! jangan pandang satu sudut dan aspek jerr bro.kau kna dgr dan baca pendapat org lain.pada aku mereka yang terjebak dlm majlis itu merupakan orang2 terkena sindrom "KURANG KASIH SAYANG'..!! takan tu pun salah umno??

Anonymous said...

setakat copy paste baik tak payah la biawak2 HamPAS...hujah2 ko mmg dangkal..pengisiannya kosong...penuh fitnah dan hentaman kepada kerajaan ISLAM UMNO-BN....kerajaan Kafirun PR dah nk bungkus dah..tunggu la PRU13 nnti...rakyat dah bersedia utk menguburkn pakatan kafirun agen murtad....

-Pengundi anti-pakatan murtad

Aliffnajmi said...

Tahniah pd "SELURUH PERSATUAN PELAJAR..." (kononnya) kerana pada tulisan awalnya yg sedar ttg betapa buruk tebiat menuding jari atas sesuatu masalah. Lebih buruk lagi jika kita tidak berusaha utk memperbaikinya.

Namun apabila dilihat pada keseluruhan tulisan (cut & paste), ternyata penulis yg kononya mewakili seluruh persatuan pelajar melayu islam ini (saya tak pernah mewakilkan anda!) sbnrnya TERLALU TAKSUB & JUMUD pada mazhab PAS sehingga segala kekurangan yg berlaku DITUDING JARI kearah UMNO.

Sudahkah anda teliti laporan kewangan PZS sblm membuat kenyataan bhw mereka GAGAL MEMBANTU?

Tidak berdosakah anda sehingga dibenarkan membuat tuduhan liar/fitnah tanpa perlu penyiasatan?

Mulia sgtkah mubaligh2 kristian itu sehingga 'bantuan' mereka 'yg sekali sekala' tu mampu menutup mata anda pada segala usaha2 yg telah & sedang dijlnkan oleh rakan2 Islam lain (PZS, khasnya) dlm usaha membantu saudara2 Islam yg lain?

Jika benar anda IKHLAS memperjuangkan ISLAM, sy seharusnya dpt melihat IDEA/CADANGAN2 dari anda bagaimana utk memperbaiki kelemahan. Tp apa yg sy baca hanyalah keceluparan menyalahkan pihak lain dlm isu zakat demi utk menutup isu gereja iaitu isu kelemahan diri MENTADBIR hal ehwal Islam di Selangor ini.

Anonymous said...

SEKARANG NIE PUSAT ZAKAT PULAK DIPERSALAHKAN..NAK TERIMA ZAKAT NIE PUN ADA SYARAT2NYA BUKAN BOLEH MOHON MACAM TUE JER...LAGIPUN KORANG FIKIRKAN LAH KALAU DAPAT BANTUAN ZAKAT PUN DALAM RM200 KE RM300 SEBULAN YG PIHAK DIORG PULAK TAWAR RM1000 KE ATAS MALAH ADA YG HAMPIR BERPULUH RIBU...SALAH SIAPA SEKARANG NIE?TEPUK DADA TANYA IMANLAH JAWAPANYA...

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...