PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, August 11, 2011

AMALAN GEREJA TERSEBAR DIGERAI PULA...!!!






Sebahagian daripada penganut-penganut dipercayai masih beragama Islam membeli makanan tengah hari di sebuah gerai di AU3 Keramat pada kira-kira pukul 11 pagi, semalam. Pelbagai alasan diberikan oleh kaki ponteng terbabit untuk mewajarkan perbuatan mereka itu dan sering dilihat membeli makanan secara bungkus tanpa rasa segan silu.

Gerai di Jalan AU3/29, Keramat dilihat menjadi ‘lokasi terbaik’ untuk kaki ponteng puasa melayan selera. Penganut-penganut semakin berani, tanpa rasa bersalah dan secara terang-terangan mengunjungi gerai nasi berlauk yang dibuka sejak pagi setiap hari itu.

Permantauan selama satu jam bermula pukul 10.30 pagi, gerai tersebut didatangi lebih daripada 10 lelaki yang dipercayai masih beragama Islam untuk membeli pelbagai makanan di situ.

Kesemua lelaki berusia awal 20 hinggalah warga emas dilihat membungkus makanan sebelum dibawa ke tempat yang lebih selamat untuk menikmatinya. Lebih memeranjatkan, minuman teh 0 panas yang sudah siap dibungkus turut disediakan bagi memudahkan kaki ponteng membelinya dan membawa pulang.

Salah seorang pekerja di gerai itu mendakwa gerai tersebut beroperasi pada sebelah malam pada hari biasa dan dibuka pada waktu tengah hari pada bulan Ramadan.

Ditanya tidakkah dia rasa bersalah kerana menggalakkan orang ramai ponteng puasa, pekerja berusia akhir 30-an itu mendakwa dia hanya bekerja di situ dan tidak tahu perkara-perkara lain.

Tindakan itu bukan sahaja diambil oleh kaki ponteng puasa tetapi juga kepada peniaga yang membuka perniagaan dan menjual makanan sebelum waktu yang dibenarkan.

Hebat.., amalan gereja dah tersebar hingga kekedai makan pula..!!! Lepas ni apa pulak, kita tunggu dan lhat saja..!!

3 comments:

mumui said...

tp ape kaitan dengan amalan geraja pulak?

Anonymous said...

kristian berpuasa ke..??

Anonymous said...

mmg kristian xberpuasa... tp think positif... semua org cari duit nk makan... xheran kan lau dieorg berjaul.... yg berpuasa tu kena la tahan nafsu nk makan.... cant blame the others...

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...