PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, July 8, 2011

POLIS AKAN TANGKAP PESERTA PERHIMPUNAN HARAM SABTU INI..!!!



KUALA LUMPUR, 7 Julai (Bernama) -- Mereka yang menyertai perhimpunan Sabtu ini akan ditangkap jika ianya dianjurkan tanpa permit polis, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar.

Katanya polis juga boleh menahan mereka kerana menghadiri perhimpunan anjuran sebuah pertubuhan tidak berdaftar.

"Tindakan kami berlandaskan undang-undang. Ianya tiada pengecualian kerana Akta Polis relevan. Sesiapa sahaja yang bertindak atas nama mereka itu (Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih)), kita tidak teragak-agak untuk tahan mereka mengikut undang-undang.

"Ini kerana telah jelas mereka bukan pertubuhan berdaftar dan sah. Hantar permohonan guna nama lain dan kita akan pertimbangkan. Kerajaan sudah bagi peluang (anjur perhimpunan) gunalah sebaiknya (dengan memohon permit)," katanya pada sidang akhbar di Bukit Aman.

- BERNAMA

Pakatan haram masih engkar ingin meneruskan hajatnya untuk mengadakan perhimpunan yang tidak mempunyai permit polis. Pakatan haram memang banyak berlakon sebab hanya nak menunjuk-nunjuk "Hobi" ataupun bakat mereka selama ini yang lebih gemar memegang sepanduk, menjerit-jerit dan menyalak kononnya mereka ni seperti orang yang tertindas.

Padahal pengerusi perhimpunan haram "Bersih" sendiri telah mengadap Agong tempoh hari, soalannya kenapa tak diserahkan sahaja memorendum perhimpunan haram tu terus semasa mengadap Agong..??

Mengapa perlu Pakatan haram jadah ni mesti nak membuat perhimpunan dan perarakan yang bakal menyebabkan keseluruhan aktiviti dibandaraya lumpuh kesemuanya. Sekarang rakyat yang tidak terlibat dengan gejala jalanan ini telah menjadi gusar dan bimbang oleh kerana perhimpunan haram yang bakal diadakan juga sabtu ini.

Pihak berkuasa terpaksa membuat sekatan jalanraya bagi membenteras penyokong perhimpunan haram yang masih berdegil dan yang cuba menimbulkan keadaan tegang pada perhimpunan haram itu nanti.

Oleh kerana Pihak berkuasa telah menjumpai beberapa bahan letupan, sejumlah parang dan peralatan yang telah disediakan dilokasi tertentu, ia dipercayai persiapan untuk perhimpunan haram itu nanti, kerana beberapa helai baju T-Shirt kuning "Bersih" turut dibekalkan bersama barang-barang yang ditemui itu.

Hebat betul rancangan pakatan haram jadah ni merancang untuk membuat "Provokasi" pada perhimpunan haram itu nanti, apabila pihak berkuasa mengambil tindakan dan bertindak, pasti pemimpin pakatan haram akan memainkan isu bahawa mereka teraniaya lagi.

Jalan cerita yang sama, watak dan pelakon utama yang sama, cuma sedikit pelakon tambahan terpaksa ditambah oleh kerana banyak pemimpin utama yang menyokong Anwar dahulu meninggalkannya disebabkan dianiaya sendiri oleh ketua pembangkang.

Harap pihak berkuasa dapat membersihkan perhimpunan haram "Bersih" yang bakal diadakan sabtu ini, kerana sudah pasti akan menyusahkan banyak pihak. Peserta perhimpunan haram jadah cuma mementingkan diri dan parti mereka sahaja, tanpa menghiraukan kesusahan yang bakal ditimbulkan oleh pakatan perhimpunan haram terhadap orang lain.

5 comments:

Anonymous said...

TANGKAP JE..TOKSAH BAGI CAN.
PENYOKONG2 BERSHIT TU SEMUA GOLONGAN MANUSIA CELAKA!

Anonymous said...

Mengikut report dari singapura (TST- Inggeris)political analyst Ong K M, berpendapat beliau memberi amaran bahawa pengikut bersih boleh berterus aktif di jalanan jika desakan mereka di abaikan. Jikalau pihak tertentu tidak bekerjasama, mereka boleh menganjurkan pembarisan jalanan arah ke stadium atau di sekitarnya.
Tiada sedikit berita pun di ketahui mengenai si ambiga hindu ini menerima kewangan dari luar negara yang menyokong perhimpunan haram ini. Perjumpaan senjata kepunyaan parti pembangkang seperti parang dan pisau tajam dan pistol tidak di siarkan didalam berita ini oleh Lester Kong dari Malaysia Correspondent disini pada hari semalam, 7 hb Julai2011. Tetapi aku tengok beberapa kali disiarkan ditv3 dan tv1 tentang pelbagai jenis senjata termasuk pistol, parang dan pisau-pisau tajam dan besi panjang yang digunakan oleh penyokong parti pembangkang ini.

Anonymous said...

sebenarnya awal2 dah kena tangkap puak2 haramjadah ni...kenapa kerajaan tak tegas dlm hal ni ramai yg tak faham...ambabiga dah duduk kat kemunting patutnya..ini semua agenda yahudi melalui si celaka anwar sebenarnya..jom kita lawan habis2an pencacai2 yahudi ini...tentera standby...

Anonymous said...

91 orang dalam senarai perintah tangkap oleh mahkamah majistret itu (semua kepala-kepala bersih dan pembangkang, perkasa dan pemuda umno) dah tak boleh hampir ke kawasan perhimpunan kalau dilakukan di stadium merdeka/kl. Kita tengok berani tidak mereka ni datang esok atau pindah ke stadium shah alam. Kalau tak ada kepala mangkuk-mangkut biasa akan lantik sesiapa saja di kalangan diorang untuk jadi kepala perarakan, dalam situasi macam ni mat pet pun boleh jadi ketua. Haru biru mesti berlaku macam sekumpulan anak ayam kehilangan ibu.

Anonymous said...

Ghairah sangat melayu-melayu ni nak berarak. Yang suka cina, keling sama al juburi.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...