PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, June 26, 2011

PERHIMPUNAN "BERSIH" DITAJA DAN DISOKONG OLEH NED - CIA..??



Video diatas adalah sambungan agenda perhimpunan "Bersih" yang diketuai oleh Ambiga yang lantang bersuara ingin meneruskan perhimpunan untuk menentang membersihkan sistem pengundian di Malaysia yang dikatakan penuh dengan rasuah dan korup seperti dihebohkan oleh Pakatan PR.

Perhimpunan "Bersih" dan Ambiga menolak pula cadangan berdailog bersama Jabatan Malaysia untuk menghuraikan permasalahan mereka, sebaliknya ingin meneruskan jua dengan agenda perhimpunan mereka yang pasti bakal melumpuhkan segala kegiatan di tengah bandaraya.

Ambiga dan penganjur "Bersih" termasuk ketua pembangkang Anwar sendiri menolak pendapat masyarakat umum bahawa jikalau pemilihan undi yang dibuat diMalaysia tidak telus dan bersih masakan pihak pembangkang dapat menguasai 5 negeri dalam pilihanraya umum yang telah diadakan dahulu.

Berkesudahan Pakatan PR kehilangan satu negeri iaitu Perak, oleh kerana 3 ahli Parlimennya mengambil keputusan meninggalkan parti PR, mengikut pembongkaran mereka ianya disebabkan keangkuhan pemimpin atasan memilih kroninya untuk dijadikan platform untuk terus berkuasa.

Pakatan PR menyalahkan kerajaan pula kerana peralihan kuasa diberkan kepada BN seperti yang telah dilaksanakan kerajaan, sebaliknya ia termaktub dan berlandaskan kepada undang-undang negara berparlimen sedia ada di Malaysia.

Haruskah undang-undang di Malaysia ini digubah untuk memberikan ruang Pakatan PR menakluk dan terus berkuasa..??

Kerajaan masih mengambil sikap berlembut lagi terhadap mereka ini, kerana negara Malaysia dah cukup aman dan makmur diatas undang-undang yang telah dilaksanakan, tidak ada yang cacat celanya kerana sistem "Demokrasi" telah lama diamalkan kerajaan sejak dahulu lagi.

Mari kita kenali pula Presiden perhimpunan "Bersih"..
KLIK DISINI

1 comment:

whiteorange said...

Video ini bagus tetapi tidak ada makna jika hanya segelintir rakyat yang melihatnyua

Fikirkanlah caranya agar majoriti rakyat dapat menontonnya

Kerja bagus tetapi tidak mengena sasaran

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...