PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, June 29, 2011

PARTI SOSIALIS DIKEPUNG PENDUDUK KAMPUNG..!!!


Suasana di luar pekarangan Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara malam tadi menjadi tegang apabila lebih 200 penduduk setempat berarak dan bertembung dengan sekumpulan penyokong Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang berkampung di kawasan itu sejak semalam.

Satu-satunya laluan menuju bangunan tersebut yang biasanya senyap sunyi bertukar hingar-bingar dengan jeritan bantahan penduduk yang berarak dari Dewan Milennium bermula pukul 9 malam tadi.

Difahamkan, beberapa aduan dibuat kepada polis mengenai tindakan kira-kira 50 penyokong parti tersebut yang berkumpul di kawasan itu sejak petang kelmarin sehingga menimbulkan rasa kurang senang penduduk selepas parti itu dikaitkan dengan perhimpunan haram "Bersih" 9 Julai ini.

Pihak polis mengambil langkah berjaga-jaga dengan menempatkan kira-kira 20 anggota Unit Pencegah Rusuhan (PORU) di kawasan tersebut bagi mengelakkan pertempuran antara dua kumpulan itu.

Perarakan yang mulanya berlangsung aman bertukar tegang apabila kumpulan penduduk menghampiri bangunan IPD dengan laungan takbir 'Allahuakbar' serta jeritan seperti "negara kita ada undang-undang", "jangan rosakkan keamanan negara" dan "ini bukan negara komunis".

Pada satu ketika, keadaan seperti tidak dapat dikawal apabila kedudukan dua kumpulan itu semakin hampir sehingga memaksa polis berada di tengah-tengah laluan bagi mengelak berlakunya pertempuran.

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...