PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, June 29, 2011

KEPUTUSAN REMAN TAHANAN 30 AKTIVIS PSM


KUMPULAN AKTIVIS YANG MENYOKONG KETUA LIWAT NEGARA


Mahkamah Tinggi di sini hari ini menetapkan esok sebagai tarikh keputusan permohonan semakan semula tempoh tahanan reman terhadap 30 aktivis Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang diketuai anggota Parlimen Sungai Siput Dr. Michael Jeyakumar Devaraj.

Hakim Datuk Zamani A. Rahim membuat keputusan itu selepas selesai mendengar hujah dikemukakan 11 peguam, diketuai Datuk C.V. Prabakaran, yang mewakili aktivis PSM itu.

Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Abdul Wahab Mohamed.

Sabtu lepas, polis menahan sekumpulan aktivis PSM di plaza Tol Sungai Dua daerah Seberang Perai Utara kerana dikatakan cuba menghidupkan semula fahaman komunis.

- BERNAMA

ULASAN KL BOYZ

Tambah je reman lagi buat mereka ni yang suka buat huru-hara dalam negara, dengan berhobikan perhimpunan haram yanng selalu diadakan. Maklumlah parti pun haram, sebab tu gemar sangat buat demontrasi haram yang dipimpin Pakatan Haram, jadah..!!!

Biar lama sikit duduk dalam, biar jadi resah gelisah, keliru dan menggelabah apabila lahabau-lahabau ni suka buat kacau kononnya protes nakkan keadilan. Apa sangat yang tak adil di Malaysia ni..??

Semuanya dah dilaksanakan dengan sempurna, jika dulu mereka meminta Kerajaan menetapkan tangga gaji bagi setiap pekerja, kerana kos sara hidup sekarang yang semakin meruncing dan membebankan, kata mereka ni.

Tu lah, dulu bila orang suroh pergi sekolah, korang pergi menyimpang ponteng belakang sekolah. Bila dah tak boleh nak majukan diri pada zaman serba moden sekarang, Kerajaan pula ingin dipersalahkan kerana mereka dibekalkan dengan gaji yang rendah.

Kalau buatlah sibebal ni semua belajar sampai pandai seketika dahulu, takdalah pergi berhimpun buat kecoh pada perhimpunan haram sebegitu. Orang bodoh sebegini sememangnya mudah diperbodohkan Pakatan PR, senang sangat..!!!

No comments:

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...