PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, June 9, 2011

ANWAR MEMPERMAINKAN MAHKAMAH..!!?



Seorang pemimpin politik menafikan tanpa bukti kukuh yang dinyatakan pada umum, apabila mahkamah menjatuhkan hukuman yang setimpal dengan kesalahan yang dilakukan olehnya, beliau akan meminta hakim mahkamah pula digugurkan.

Semua badan kerajaan diburukkan oleh Anwar kerana kepentingan politknya, tetapi akibat gejala songsang yang digelar hobi, Anwar merundum jatuh kerana sifat penafiannya tanpa mengusulkan bukti nyata ataupun sahih pada sekelian rakyat.

Sekali lagi mahkamah dipermainkan Anwar agar kesnya dapat ditangguhkan untuk mempelopor agenda politiknya dalam pakatan. Perundangan mahkamah pun tidak berkeras terhadap Anwar, kemungkinan ada orang Anwar yang terlibat dalam perbicaraan kes Liwatnya.

Itu sebablah apabila Anwar memfailkan untuk menggugurkan hakim dah termasuk 3 kali ditolak mahkamah, jika betul keras dengan pesalah ni, mahkamah harus menolak walaupun sekali Anwar memfailkan untuk menggugurkan hakim.

Bukankah Anwar ni Orang Kena Tuduh (OKT), pesalah yang sepatutnya dibicarakan seperti pesalah-pesalah yang lain tanpa mengira pangkat dan darjat..??

Undang-undang mahkamah pun nak kena ikut telunjuk Anwar..!!!

Mengapa layanan istimewa diberikan oleh mahkamah kepada OKT seperti Anwar..?? Kalau Anwar memfailkan sehingga seratus kali pun mahkamah terpaksa layan ke..??

Rakyat pun dah semakin benci dan meluat dengan sistem perundangan mahkamah Malaysia, bukan kerana berat sebelah tetapi adalah kerana memberikan layanan terlalu istimewa kepada OKT seperti Anwar.

Jikalau perkara sebegini berlaku di Amerika Syarikat dan negara besar yang lain sudah tentu Anwar akan kena seteruk-teruknya, dan mahkamah mereka juga tidak akan melayan kehendak Anwar yang cuba melengah-lengahkan perbicaraan dan membuat mahkamah seperti syarikatnya sendiri.

Sepatutnya mahkamah menghukum Anwar kerana mengatakan yang bukan-bukan diluar mahkamah dan pada media massa tunggangan Anwar mengenai sistem perundangan mahkamah di Malaysia untuk mengkaburi mata rakyat terhadap kes liwatnya.

Mahkamah seharusnya lebih berkeras dan mengambil tindakan dengan perlakuan Anwar yang sangat biadap mengata undang-undang di Malaysia mahupun didalam dan diluar negara, Anwar menyebarkan pembohongannya.

1 comment:

Anonymous said...

Terima kasih Tuan KLBC atas kupasan dan fokus pada isu ini. Ini soal pokok yang agak kurang dapat tumpuan. Aku sangat setuju dan sokong 100% atas apa yang tuan katakan.

Mengapakah sistem undang-undang kita seperti tidak berupaya bila berdepan dengan si keparat ini. Dia koyak-rabakkan imej perundangan dan kehakiman kita semahu-mahunya. Apakah sistem yang ingin dia gunapakai jika berkuasa nanti?

Aku mahu lihat lebih banyak tulisan begini daripada para blogers dan diikuti dengan tindakan oleh NGO... dan UMNO jika ada berani kenapa tidak?

Rakyat sangat meluat melihat kelakuan jijik si petualang yang satu ini!

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...