PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, June 24, 2011

AMBIGA DAH MULA KECUT AKIBAT PERHIMPUNAN "BERSIH"



Polis siasat ugutan bunuh Ambiga

Polis akan segera menyiasat ugutan bunuh yang diterima Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH), Ambiga Sreenevasan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS), semalam.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata ugutan mengenai perhimpunan BERSIH yang turut diterima beberapa wartawan dan ahli pertubuhan itu harus dipandang serius.

“Saya akan ke Bukit Aman dan minta polis pastikan ugutan daripada SMS yang tersebar itu tidak menjadi kenyataan dan menyiasat siapa pengirimnya," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, di sini, semalam.

Difahamkan SMS yang dihantar itu mengandungi ugutan bunuh terhadap Ambiga, pemimpin PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang akan terbabit pada perhimpunan 9 Julai ini.

Hishammuddin berkata, adalah biasa bagi orang kenamaan menerima ugutan bunuh dan dirinya sendiri pernah menerima ancaman seumpama itu.

“Bagaimanapun, dalam keadaan ini, kita mesti lebih serius. Saya anggap ugutan itu cukup serius,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Hishammuddin berkata, pihaknya mengalu-alukan kedatangan Ahli Parlimen Australia yang mahu menyiasat standard layanan terhadap pelarian di negara ini.

“Tiada masalah sekiranya mereka mahu berbuat demikian. Mereka boleh datang tetapi saya percaya sebagai pembangkang, mereka akan tetap mencari isu untuk ditimbulkan,” katanya.

Baru-baru ini, pembangkang di negara itu meminta Kerajaan Australia membatalkan penyelesaian yang dicapai dengan Malaysia dan membuka semula pusat tahanan di Nauru yang dibiayainya sebelum ini.

Sementara itu, Ambiga semalam membuat laporan polis mengenai ancaman bunuh diterimanya menerusi SMS yang mendesaknya supaya membatalkan hasrat menganjurkan perhimpunan itu.

Dalam laporan polis di Balai Polis Travers di sini, Ambiga mendakwa menerima SMS itu bersama beberapa lagi individu termasuk Ahli Majlis Pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Latheefa Koya.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan itu, Ambiga berkata beliau menerima SMS berkenaan jam 9.30 malam kelmarin yang dihantar dari nombor 601119732179.

Bagaimanapun, beliau berkata, perhimpunan itu tetap diteruskan.

4 comments:

Wake UP! said...

Salam. Mesti ejen CIA tu hantar mesej ugut bunuh tu. Saja nak bagi gabra sikit supaya dituduh orang lain yang buat.

Anonymous said...

kalau ia tak de pun ingat lagi aman malaysia

Anonymous said...

aku tgok kat sini yg paling bodoh dan sial adalah hisapmudin...!baru kena ugut dah mengelabah berok...tapi yg siampiga buat demo xde permit xnak pulak dia kutuk ke apa ke.....dispin pulak pada polis biar polis buat kerja.....!xke magkok KDN sorg ni....mmg penakot kecot teloq...

Lagi satu ...apa nak diherankan mmg stail pembangkang mcm ni la....dah kena kutuk kaw2 mula la ada org nak ugut la,rumah kena simbah cat la,ada org gantung kepala kambing la,ada org anta peluru hidup la.....ini mmg dah taktik depa ni...org semua dah tau...
Yg sebenarnya depa sajer nak buat havoc....biar menteri bodoh mcm hisapmudin tu buat statement..atleast biar panas sikit...

dah berpuluh ugutan pada puak2 pembangkang...tapi sorg pun x mati...ada ka mati?...

WUDI...

Anonymous said...

sama je UMNO pun

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...