PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, April 30, 2011

ULASAN PERDANA MENTERI TERHADAP SUMPAH LAKNAT




Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan itu adalah kehendak masing-masing diantara ingin bersumpah mahupun tidak berniat berbuat demikian. Tindakan bersumpah sebegini dilarang keras dalam Pakatan PR kerana dipercayai lari dari landasan agama Islam.

Pakatan Pembangkang kononnya lebih arif tentang soal sumpah laknat kata mereka. Betul ker adat bersumpah laknat ni salah..?? Adakah tindakan melarang orang lain untuk mengadakan sumpah laknat dilarang..??

Akta yang mana melarang seseorang individu melakukannya..?? Undang-undang dari perlembagaan negara mana yang diguna pakai oleh Pakatan PR ni mengharamkan sumpah laknat itu dikerjakan untuk membuktikkan bahawa kata dakwaannya adalah benar..??

PAS pun sudah buat undang-undang baru ker..?? Sudah tukar ke undang-undang Islam yang lama setelah berjinak-jinak dengan PKR..??

Si Akin yang botak dan pendek telah mengetuai kumpulan "derhaka" membuat tindakan huru-hara dan kecoh dalam masjid petang tadi, amat memalukan semua umat Islam di Malaysia ni.

Tindakan yang kurang sopan dan biadap ditunjukkan oleh pihak pembangkang bukan diperkarangan masjid akan tetapi di dalam masjid. Pertama dalam sejarah perkara tersebut berlaku, sungguh memalukan.

Jika orang lain hendak melakukan, kenapa hendak dilarang..?? Jikalau pihak pembangkang tak mahu melaksanakannya, tak usah diganggu urusan peribadi orang lain.

Inikan lagi didalam masjid, kan salah berdemo politik sehingga ke dalam masjid. Mana perginya maruah pihak pembangkang sebagai orang Islam membuat bising, berdemo membuat huru-hara dalam masjid..??

Akal takda la Pakatan Derhaka ni sekarang, bertambah biadap dan kurang sopan...!!!

2 comments:

Anonymous said...

Kepada selurah rakyat....jangan mengacau tumpuan pimpinan negara dalam melaksanakan Adenda Rakyat yang membina dan memperkasakan ekonomi negara disamping menjaga keharmonian rakyat dengan hal hal peribadi sesaorang yang mana Rakyat keseluruhannya bolih menilai dan menghakimi..usah susah susah meminta petunjuk sesama manusia tetapi gunakan akal ,mata, telinga yang diberikan Allah....dan mintak lah petunjuk dari NYA untuk KEBENARAN.

Anonymous said...

tah ler aku tak berani nak menyebelahi mana mana pihak. Tak pasal pula dengan aku aku sekali subhat sebab aku pun tatau sapa betul sapa salah. Hanya Allah yang tahu maksud tersirat. Allah pasti bersama orang orang yang benar.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...