PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, January 2, 2011

PR TIDAK LAYAK TAKBIR NEGARA

 Masalah dalaman Pakatan Rakyat sendiri sekarang pun sukar diselesaikan, bertambah bercelaru apabila melibatkan perkarangan masjid, yang digunakan sebagai umpan politik Pakatan Rakyat untuk memancing undi untuk PRU 13. Pakatan Rakyat seperti bermimpi untuk mengambil alih PutraJaya dalam pilihanraya tersebut nanti oleh kerana dalam keadaan tersebut rakyat semua sudah boleh membuat penilaian dengan keadaan parti bawah PR yang tak konsisten.

Hendak memimpin negara ni bukan lah benda main-main dan boleh dibawa bergurau. Jangan ingat rakyat semua boleh digula-gulakan, kononnya Pakatan Rakyat boleh memerintah negara sedangkan rata-rata rakyat semua dapat lihat ketiga-tiga parti itu sukar untuk bersatu malah mempunyai cita-cita, ideologi dan pendapat yang berbeza-beza.

Untuk menambah mengeruhkan lagi keadaan parti PR, Menteri Besar Selangor, Khalid cuba membawa pertikaian peribadinya kerana berang dan marah dengan tindakan bekas Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor itu yang pernah menghalang beliau daripada menyampaikan ceramah agama seketika dahulu.

Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim tidak dibenarkan memberi ceramah agama dinegeri Selangor kerana tidak mendapat tauliah daripada JAIS. Pernah juga dulu menghadap Sultan Selangor berhubung isu penggunaan kalimah Allah, Jadi mungkin ini salah satu sebab Khalid bertindak demikian, seolah-olah seperti tidak puas hati dan mahu membalas dendam dengan menjadi tukang karut Pakatan Rakyat.

Orang yang semacam Khalid ni akan sentiasa mencari peluang dan kelemahan orang lain untuk kepentingan politik sempitnya. Seperti ingin melepaskan geram terhadap Mohd Khusrin pula, kalau penghinaan terhadap Sultan tu telah dilakukan Khalid ni semasa bantahan air yang PR buat baru-baru ni, dengan membelakangkan Sultan Selangor, memorandom bantahan terus dihantar ke Istana Agong.

Ada lebih baik Pakatan Rakyat memberhentikan wayang lakonan mereka kerana perlantikan dilakukan mengikut perlembagaan. Banyak isu yang sengaja dipoltikkan Pakatan Rakyat, dan ahkirnya Kerajaan Pusat pula yang dipersalahkan kononnya tidak membantu rakyat.

Program penerangan secara agresif sedang giat dijalankan dan dirangka agar rakyat negeri Selangor mendapat penerangan yang lebih jelas dan terperinci supaya tidak lagi diperdaya Kerajaan Negeri Selangor.
Selain siri ceramah Selamatkan Selangor Darul Ehsan ( SSDE ), penerangan melalui blog dan facebook UMNO Selangor yang juga akan menerbitkan sebuah ahkbar bagi menjelaskan kepada rakyat isu sebenarnya.

4 comments:

Wake UP! said...

Jom Pakat keluar ramai-ramai sebelum punggung koyak rabak dikerjakan Anwar Ibrahim.

Kalau terkena sembelit, tanggung sendirilah keperitannya.

Anonymous said...

HAHAHA
WEI BANGANG!DH BANGANG ADA HATI NAK JADI BLOGGER
MANA ADA MIND-MASTER LA BODOH..
MASTERMIND ADA LA BODOH..
ANAK SAPE LA YG BODOH SGT NI..
MEH SINI BIAR SKU SEPAK2 MAK ABAH KO
BODO X PANDAI SEKOLAH ANAK

Anonymous said...

E'ELEH..
LU CITER APE NI DOL?
MIMPI KE DOL?BETTER LU JAGA JUBO MAK LU
JAPLAGI NUAR KERJAKAN JUBO MAK LU PLAK
SATU KALI MAK LU BUASIR ABAH LU JGK YG MELOPONG
HAHAHAHAHA

Anonymous said...

admin, pembetulan tajuk ..

Tadbir bukan takbir

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...