PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, January 15, 2011

PERHIMPUNAN HARAM MENDESAK KSN TARIK BALIK SUK SELANGOR

                                                GAMBAR TEMPIAS


Kerajaan Pr ingin membuat kecoh dan kelam-kabut pada perhimpunan yang akan diadakan di Stadium MPPJ di Kelana Jaya pada 23 Januari ini, bagi membantah perlantikan Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor yang baru. Perhimpunan tersebut dirancang oleh sebuah kumpulan pendesak baru yang dikenali sebagai Hormati Suara Rakyat Selangor (HSRS), bertujuan untuk memberikankan tekanan kepada Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan supaya menarik balik perlantikan SUK, Khusrin.


Pada perhimpunan itu, kononnya pihak Pakatan Pembangkang akan turut mendedahkan pelbagai penindasan dan penyelewengan kerajaan Pusat terhadap rakyat Selangor yang melibatkan JKR, polis, Syabas, Jabatan Kebajikan Masyarakat dan perumahan seperti donggeng mereka yang terdahulu, ringkasannya untuk memancing rakyat supaya terlibat bersekongkol dengan Kerajaan PR untuk menegakan benang basah mereka.

Kononya lagi antara isu yang akan diputarbelitkan termasuklah, pengabaian kerajaan Pusat kepada kumpulan yang layak menerima bantuan kebajikan, pengabaian kerajaan Pusat terhadap langkah-langkah untuk mengatasi kesesakan lalu lintas, menggugurkan projek yang tidak sepatutnya digugurkan. Isu yang cukup mudah untuk memancing rakyat bersama mengadakan demo bersama Kerajaan PR..

Isu yang akan didonggengkan juga termasuk penolakan kerajaan Pusat terhadap cadangan Majlis Kerajaan Tempatan untuk menyediakan polis tambahan bagi kepentingan penduduk serta mengurangkan jenayah di Selangor, bekalan air, penindasan ke atas peniaga dan penjaja dan banyak lagi isu untuk merabun dan membutakan rakyat agar masalah-masalah dalaman yang mereka hadapi dapat dipesongkan seketika. 

Seboleh-boleh mereka ni akan mengumpulkan juga sehingga sebanyak 10,000 mangsa untuk menyertai hobi Kerajaan Pr daripada sejak dulu lagi iaitu " berdemontrasi ". Heran betul dengan Kerajaan Pr ni, masih nak dipanjangkan lagi isu SUK sehingga kalau boleh perlantikan SUK Selangor tersebut mendapat perkenan bukan dari Sultan Selangor, sebaliknya daripada Menteri Besarnya si Khalid gagap.
Mana pergi otak orang yang menyokong mereka-mereka ni...???  Maksudnya Melayu yang terlibat dengan yang tak berotak ni ...???

13 comments:

C L J said...

Khalid dah menyaksikan sumpah taat setia yang telah diterima oleh DYMM Tuanku Sultan. Apa pulak nak bantah bantah lagi. Itu sudah jadi mempersenda sendakan istiadat dihadapan Tuanku tu kalau begitu. Sudah sudah lah tuuuuu

Anonymous said...

Lantikan Kusrin sebagaiKSN sebgaimana lantikan Zamery sebagai MB Perak adalah haram. Ini semua mainan Umno.

Lantikan Kusrin bercanggah dengan
Perkara 52, 94 dan 97 Undang2 tubuh kerajaan Negeri S'gor. Sepatutnya untuk jawatan negeri, Suruhanjaya Perkhidmaan Negeri. Apa haram jadah, KSN yg tidak ada kena mengena dgn pentadbiran negeri S'gor mandai2 pergi lantik yg Negeri sendiri tidak mahu.

Kalau Umno perintah nanti, lantiklah siapa yg dia suka.

Anonymous said...

anu 9.19

ehh..macam kalau lebih pandai dari sultan pulak..ingat kalau ada undi,...gerenti aku undi kau..ingat le ..demokrsi undi berjalan melalui majoriti..dah kau tak majoriti..jadi belahhh..le..muka tak malu..mcm lebih sudu dari kuah(ini pun terlebih sudu..-kalau nak jadi bingai pun pepatut le.)

Anonymous said...

yang melayu ramai-ramai pegi berarak membantah suktu apa dapat korang ni cuma ikutkan perasaan je bodoh mcm nak mampus lebh baik buat keja yang berfaedah. kalau tukar suk pun korang ingat kerajaan selangor sekarang akan kekal ke pda pru 13 nanti. tgkle nanti

Anonymous said...

suk tiada kene mengene dengan nak rampas kerajaan kecuali ada adun pr yang lompat ke bn. mcm kat perak tu. jadi depa dok bawa fitnah kata bn nak rampas kuasa mcm le rakyat marhain semuanya bodoh piang mcm korang. patut yang dok merapu ni digelarkan pak pandir menang sorak kampong tergadai.

Anonymous said...

pr memang dah bangang,ikut telunjuk DAP

Anonymous said...

Anun 9.47,

Apa? Aku memang pandai dari Sultan Selangor, apa? Dia apa kelulusan?

Apa yg aku cakap tu tak betul ke? Cuba baca Undang2 Tubuh Kerajaan Negeri Selangor perkara2 yg aku sebut tu. Itu KSN, baruah Umno pun cakap, perkenan Sultan tak diperlukan.

Kusrin dan Sidik KSN dua kali lima. Baruah Umno. Apa Umno cakap ikut, sebab nak pangkat dan kekayaan.

Anonymous said...

Anun 947,

Nak argue, argue lah secara rasional dan bijak. Cara kau argue macam budak tak pas PMR.

Anonymous said...

Anjing-anjing DAP serta babi PAS dan PKR ni memang tak guna otak. Aku kasi nasihat jgn ikut pemimpin suka lubang tahi dan POpe Nik Aziz. Guna akal. Baca lah undang2 dan peraturan.Oh ye, bangkai2 dalam PAS dan PKR tak akan guna undang2, tgklah cara kau orang berdemokrasi dan menguatkuasa aturan pemilihan PKR.Macam babi dalam kandang, mendengus dan meronta-ronta nampak bai betina.

Anonymous said...

Wahai Binatang Belaan DAP, negeri Selangor tu ada undang2 dan peraturan. Setiap kamu baca dan fahamkan apa yg berkaitan dgn SS ni. Jangan jadi lembu, tak tau apa yg diaturkan, mengikut pemimpin yg suka lubang tahi semata. Guna akal dan ilmu. Sultan bukan sebodoh yg kamu sangkakan, DYMM Tuanku ramai yg arif tentang undang2 beb.Tak macam kamu rukun 13 dalam solat pun tak berap jelas.Nasihat aku kat binatang peliharaan DAP ni, baca perlembagaan negeri.

Anonymous said...

hahaha..

bdoh btol melayu yg g demo 2..

ala setakat dibagikan gule2 sorg rm100 n mkn2, org mynmar, bgka pun join.

kpd rakyat selangor terutama org melayu, ckup2lah dibodohkan oleh mb korg yg IQ thp lembu !

Anonymous said...

DI MANA LETAKNYA AKAL FIKIRAN DAN KERASIONALAN MELAYU DLM PKR DAN PAS SEHINGGA SANGGUP MENJADI PETUALANG BANGSANYA SENDIRI? TAHUKAH SIAPA ITU DAP DAN APA ITU PAP DAN LEE KUAN YEW? JANGANLAHLAH ANDA MENJADI ALAT DAN PERKAKAS ORANG UNTUK MENGHANCURKAN KETUANAN BANGSA KITA DI TANAH AIR KITA SENDIRI.....KENANG2LAH ANAK CUCU ANDA DI MASA HADAPAN KALAU ANDA TAK PERNAH TERFIKIR MASA DEPAN ANDA SENDIRI DI TANAHAIR ANDA SENBDIRI..

USAHLAH MENJADI MANGSA PENIPUAN ANWAR...DIA MEMPUNYAI AGENDA POLITIKNYA SENDIRI YANG ANDA TIDAK TERKEJAR MUSLIHATNYA .DAP TUMPANG SEKAKI KERANA MEREKA TAHU, PERPECAHAN SESAMA MELAYU ADALAH KEKUATAN POLITIK MEEREKA DAN DAP SINGAPURA! INGAT DAP-PAP ADALAH ADIK DAN ABANG...KITA MELAYU DIPERGULAKAN UNTUK BERGADUH, WAKAUPUN DAP SUDAH TERLALU TAHU SIAPAKAH ANWAR SEBENARNYA.....FIKIR-FIKIRLAH, ORANG BERTEPUK TANGAN KITA SAMA KITA BERGADUH KERANA MEREKA MENGHARAPKAN FAEDAH DARIPADANYA.JANGAN BIARKAN DIRI KITA DIJADIKAN ALAT. MARI KITA BERSATU SEBGAI SATU BANGSA YANG BEERMARUAH DAN BIJAK MENGGUNAKAN AKAL DAN MINDA, BUKAN MENGGUNAKAN SENTIMEN DAN PERASAAN.KITA MELAYU.

Unknown said...

Amin...

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...