PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, January 9, 2011

MANA PERGINYA MINYAK MASAK.?


Kerajaan kata barangan minyak masak terkawal,tetapi seluruh negara tidak mempunyai bekalan minyak masak. Kalau kat kedai runcit langsung tak ada jual, kalau kat pasaraya pula ada juga sikit, tetapi menghadkan pembelian minyak masak. Yang amat aneh dan pelik, minyak masak ni diperbuat daripada kelapa sawit. Malaysia adalah pengeluar utama kelapa sawit pula tu, mana pergi dan hilangnya minyak masak kita..?

Macamana bahan keperluan itu hilang dari pasaran.? Mungkin adakah pihak yang buat " Magic" untuk menghilangkan bekalan minyak masak dari pasaran kot..? Syabas juga diucapkan kepada KPDNKK yang sehari dua ni kelam-kabut juga menyiasat syarikat pembungkusan minyak masak yang disyaki menyeleweng pengeluaran bahan keperluan tersebut. Setakat ini dah 6 syarikat yang disiasat atas penyelewengan bekalan minyak masak itu.

Kita berharap la agar penyiasatan tu dibuat segera untuk membuahkan hasil. Kalau mereka ni didapati bersalah, kenakan saja tindakan dan hukuman yang berat yang setimpal diatas perbuatan mereka ni kerana menyusahkan semua rakyat Malaysia. Jikalau ada para peniaga kedai yang menyorok barang, kenakan tindakan juga agar mereka ni tak akan mengulanginya lagi.

Seluruh Rakyat Malaysia berharap dapat la masalah ni diselesaikan segera agar minyak masak akan berada semula dipasaran sehari dua ni.

2 comments:

hangkedee said...

Pak menteri buat kerja la kami rakyat biasa takan nak rebus bawang dengan Air.Punca nya berani potong ayam puak puak kafir harbi laknatullah mata sepet sorok.Ayoh gempur habis habisan kenakan tindakan keras untuk mereka yang keras kepala.Ada berani ke Pak Menteri?

Anonymous said...

YAB DSN, tgklah menteri kamu ni, minyak masak tak ada bkn berpunca pembelian panic, tapi bila bekalan kurang, orang ramai beli secara banyak le, esp peniaga. Kemudian diikuti oleh orang biasa, barulah jadi pembelian panic. Puncanya minyak masak semakin kurang. Apa menteri buat, kalu macam ni blh lingkup kerajaan BN.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...