PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, December 29, 2010

INDONESIA DIKECEWAKAN LAGI DIKAMPUNG SENDIRI


Nampaknya pada awal permainan pengadil yang mengadili perlawanan diantara Malaysia dan Indonesia dilihat sangat berat sebelah tidak menyebelahi pihak Malaysia. Sepakan Penalti diberi pada Indonesia, walaupun bola tidak sengaja kena tangan diminit yang ke 20,  tetapi oleh kerana kecekalan dan kecekapan penjaga gol,  harus dipuji kerana telah menyelamatkan penalti tersebut.

Indonesia tertekan dalam perlawanan tersebut, semua yang dirancang tidak menjadi. Dilihat pengadil garisan selalu membiarkan keadaan 'offside" berlaku walaupun secara terangan kita dapat lihat kejadian 'offside' banyak kali berlaku tetapi tidak diendahkan oleh pengadil garisan Indonesia.

Walaupun banyak peluang diraih oleh Indonesia, Indonesia buntu untuk meledakkan gol terhadap Malaysia. Sekali sekala dapat dilihat pemain Malaysia membuat counter attack terhadap Indonesia tetapi berjaya ditangkis oleh pertahanan Indonesia. Serangan demi serangan dibuat oleh Indonesia tetapi berjaya dipatahkan oleh pemain pertahanan Malaysia yang berhempas pulas menyelamatkan keadaan.

Penjaga gol Malaysia menjadi wira pada perlawanan tersebut kerana banyak menyelematkan pintu gawang dibolosi serangan pemain Indonesia. Pemain Malaysia banyak mengekang asakan daripada pemain Indonesia yang sentiasa mencari ruang untuk membolosi gawang Malaysia.
Akhirnya Safee Sali penyerang terhebat Malaysia berjaya membuat jaringan gol pertama setelah Indonesia kucar-kacir untuk mempertahankan serangan counter attack daripada Malaysia. Indonesia semakin tertekan dengan situasi tersebut kerana telah menjarakkan Indonesia begitu jauh sekali.

Jurulatih Malaysia R.Gopal berjaya pada perlawanan tersebut kerana dapat menbawa Malaysia menjuarai piala AFF SUZUKI di Indonesia dengan keputusan keseluruhan  4 - 2, meninggalkan Indonesia jauh dibelakang. Pasukan Bolasepak Malaysia bertindak cemerlang untuk mejuarai perlawanan setelah mempamerkan permainan bolasepak yang cukup menarik dan harus dipuji pada masa sekarang.
Syabas Pasukan Bolasepak Malaysia....!!!!!

2 comments:

dzimba said...

bro.. mohon bagi no Hp pada dzimba nanti nak pekena teh tarik senang.. emailkan pada dzimbapantau@yahoo.com

terima kasih

Anonymous said...

yeay malasysia juara..aummmmmmmm

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...