PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, November 15, 2013

SEMAKIN RAMAI MACAI TINGGALKAN ANWAR...!!!



Seramai 70 ahli PKR Cabang Pandan keluar parti secara beramai-ramai dan menyertai Umno pada Selasa lalu menunjukkan kurangnya keyakinan rakyat Pandan kepada PKR.
Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli cuba menafikan dakwaan 70 orang tersebut bukanlah ahli PKR yang sebenar sebaliknya mereka adalah pemohon untuk menjadi ahli PKR pada PRU13 lalu.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas lanjut dakwaan bekas petugas bilik gerakan PKR Ranting Pandan Utama, Abdul Aziz Jusoh yang mengumumkan keluar parti dan menyerahkan borang keahlian Umno bersama 70 ahli PKR yang lain kepada Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar, malam Selasa lalu.

Nampak sangat penipuan yang dibuat Raja Lembu ni, mengikut rentak ketua penipunya SiRaja Liwat suka sama suka idolanya.

Lama kelamaan pasti akan terbongkar juga penipuannya yang asyik dok berjanji tapi tak pernah nak tunaikan. Kalau ada pun pasti dah diganti dengan ranting bodoh Melayu tonggong yang baru dilantiknya, yang lama dah cabut dengan pengikutnya sekali.

Jikalau lembu bolehlah diperbodohkannya, inikan manusia pasti akan berfikir dengan waras sebelum membuat sesuatu tindakan. Masih cuba nafikan walaupun perkara tersebut adalah benar...!!!

Jika hampir dua minggu lalu, Parti PKR Sabah kehilangan dua wakil rakyatnya, kali ini ditimpa satu lagi masalah apabila 90 peratus Anggota Jawatankuasa (AJK) PKR Cabang Kota Belud keluar beramai-ramai meninggalkan parti itu hari ini.

Cubalah nafikan yang ini pula....!!!! Tindakan itu yang disertai dengan langkah melepaskan semua jawatan yang disandang dalam cabang itu diketuai Ketua Penerangan cabang tersebut Soloh Yuna.

"Keputusan ini kami buat kerana kami telah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan PKR yang gagal melaksanakan tanggungjawab membela dan menyatupadukan rakyat.

"Sejak kebelakangan ini, parti PKR khususnya di Sabah semakin teruk," katanya dalam kenyataannya kelmarin.  Beliau berkata disebabkan pertelagahan sesama pemimpin PKR di Sabah, anggota dan kepimpinan PKR Cabang Kota Belud kehilangan arah tujuan.

"(PKR Cabang Kota Belud) tiada ketua, tiada pejabat, tiada mesyuarat dan tiada maklumat apa-apa untuk ahli mengenai status PKR Cabang Kota Belud. Kami tidak boleh terus berada dalam parti yang diibaratkan 'hidup segan mati tak mahu," katanya.

Menurut Soloh, mereka perlu membuat keputusan tepat mengenai hala tuju perjuangan politik masa depan mereka memandangkan PKR cabang itu semakin lesu dan tidak bermaya.

Dalam kenyataan itu juga bekas AJK PKR berkenaan turut menzahirkan sokongan terhadap tindakan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Kadamaian Jeremy Malajad yang keluar dari PKR baru-baru ini dan mengisytiharkan menyokong Barisan Nasional.

Jumaat lalu, Adun Matunggong Datuk Jelani Hamdan turut mengisytiharkan peletakan jawatannya sebagai Naib Pengerusi PKR Sabah dan menganggap dirinya bukan lagi anggota PKR kerana tidak berpuas hati dengan barisan kepimpinan PKR negeri Sabah.

Apa lagi Raja Lembu strategik menipu PR, buatlah penafian yang penuh dengan temberang lagi...wujudkan pula satu kesah ataupun babak yang melibatkan UMNO menipu lagi.

Makin terserlah pembohongan pemimpin PR ni dah takda isu....

6 comments:

Anonymous said...

Yang 70 itu org2 UMNO yg keluar dian masuk balik.UMNO dah lama lah bodoh, kena retire.

Anonymous said...

Tunjuk bukti la, jgn cakap takda bukti...kat Sabah tu cam na lak?

Anonymous said...

statement standard....orang UMNO yg masuk PKR lepas tu mohon masuk balik UMNO....banyak la punya menipu....selalu tak nak terima kenyataan...itulaj PR aka Perosak Rakyat....

Anonymous said...

kesian aku tgk macai BN ni dok tulis blog nak bagi anak bini makan tiap hari... wahai penulis blog, jgn makan duit haram, nanti haram jadah jadi nya anak bini tu... dok fitnah org merata rata... duit tak berkat nanti... oppss lupa macai BN mmg bodoh selalu....

SentiasaPanas said...

Kasihan cacai pembangkang dah terang2an kena liwat masih nak sujud cium kaki al-juburi and the geng..

Anonymous said...

Terang terang satu perbezaan besar antara penyokong PR dan BN ialan EDUCATION!! Orang yang berpelajaran dan berakal tak mudah tertipu 100% setiap kali ahli PR membuka mulut. Lain kali masuk sekolah, belajar rajin rajin. Jangan asyik berangan nak jadi geng liwat Anwar tu dan asyik pergi protest jer....tak de kerja ke??

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...