PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, July 23, 2012

TAHU PUN TAKUT BUDAK CINA NI..!!!


Malaslah nak cerita pasal budak sekor yang pernah buat hal besar ni dulu. Macam-macam hal dibuatnya, contohnya mengubah suai lagu negara menjadi hilang peradapan sopan sebagai seorang rakyat Malaysia.

Lepas tu buat hal lagi, menyerang TNB pula dengan isu computernya mati pasal terputus bekalan elektrik, habis dia amuk satu ofis TNB. Lepas tu buat kentroversi dengan sorang Cikgu sekolah pula.

Punyalah banyak hal dibuatnya sehinggakan ramai rakyat Malaysia tak puas hati dengan dia ni, tetapi mungkin juga pasal nak mencuri perhatian masyarakat sekekliling dengan membuat tektik murahan ni nak popular.

Sekarang, mamat sorang ni kenalah ambil hati semula hati rakyat malaysia yang bengang dengan si NAMAWEE ni. Nak memujuk semula katakan, kenalah buat cerita menarik.

Walau apa pun sikap rakyat Malaysia memang baik hati, cepat memaafkan kesalahan yang telah lalu.

PETALING JAYA: Pengarah filem dan penyanyi rap Namewee berkata dia masih bimbang dengan penerimaan masyarakat ekoran kontroversi video menghina lagu Negaraku yang pernah dicetuskan olehnya sebelum ini.


Pemilik nama penuh Wee Meng Chee, 29, berkata, walaupun kontroversi yang berlaku pada sekitar 2007 itu sudah selesai, dia masih tertanya-tanya adakah masyarakat Malaysia sudah dapat memaafkan kesilapannya.


“Saya sering disalahertikan dalam perkara yang saya lakukan. Sebagai contoh, 95 peratus kandungan lagu rap dan filem saya memaparkan mesej positif, keharmonian dan kasih sayang tetapi kandungan berunsur kontroversi sebanyak 5 peratus juga yang dapat perhatian khalayak.


“Terus-terang, sehingga kini saya masih tertanya-tanya sama ada masyarakat sudah dapat menerima saya sepenuhnya selepas apa yang tercetus (kontroversi video) sebelum ini,” luahnya ketika ditemui mStar Online, baru-baru ini.


Namewee menimbulkan kontroversi apabila dikatakan menghina negara melalui lagu Negaraku di laman YouTube pada 2007. Kes itu bagaimanapun ditutup selepas pihak polis berpuas hati dengan hasil soal siasat yang dijalankan.


Katanya, perasaan bimbang itu sekaligus membuatkan dia enggan meletakkan sebarang sasaran kutipan terhadap filem keduanya berjudul Hantu Gangster yang mula ditayangkan pada 9 Ogos depan.


“Kutipan filem pertama Nasi Lemak 2.0 ditayangkan pada 8 September 2011 adalah sebanyak RM7 juta, membuatkan saya tidak berani letak sasaran tertentu pada filem kali ini.

BACA SETERUSNYA KLIK DISINI

4 comments:

Anonymous said...

WEE MENG CHEE BAI!!

Anonymous said...

namawee u mmg sial punya CINA... if u think that u belong to the MAINLAND, u should start packing now mother fucker and get the hell outta this country. u may think that u re so smart ass and managed to get attentions required thus far, let me tell u something PORKEE MAK punya CINA, we never forvige u for what u did in the past and believe me, always watch yr back this time if u think u nobody has balls to stab u from behind....

Anonymous said...

Tak hingin nk ngk crite dia...uwekkk

Anonymous said...

Budak ini nbukan buat kontroversi tetapi apa yang dia buatterang2salah. 95% betul 5% kontroversi dia kata...buat salah 0.01% pun tak boleh. Kita kena buat 100% betul. buat salah walaupun 1% tetap dihukum. Kita hukum budak ini. Kita boleh maaf tetapi apabila buat slah tetap terima balasan. Rakyat Malaysia khususnya org Melayu jgn terima karya dia..

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...