PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, July 29, 2012

LAJIM UKIN KELUAR UMNO KERANA KEJAR JAWATAN DAN PANGKAT.!!!



Jika kita ingat perkara sebegini pernah terjadi di Hulu Selangor dulu, walaubagaimana pun BN berjaya juga menewaskan puak Pakatan PR. Beli orang UMNO untuk keluar parti, kemudian digunakan pula untuk melawan undi BN di Hulu Selangor.

Malangnya bagi Pakatan PR, rakyat tahu menilai siapakah dan parti apakah yang sebenarnya boleh memimpin dan menolong mereka kelak. Tektik sebegini sememangnya telah dirancang Anwar sejak dari dulu lagi.

Akan dibeli dan diumpan pemimpin yang bakal tersingkir ataupun pemimpin yang gilakan jawatan dan pangkat untuk terus kekal berkuasa.

Akal kotor Anwar ini sudah tentu akan mengundang padah pada partinya kerana menggunakan cara kotor yang memang dirancang sejak dulu lagi seperti janjinya nak membentuk kerajaan dari pemimpin lompat parti.

Lajim sebenarnya kecewa kerana PM Najib tak melayan kehendaknya yang mahu menyingkir Ketua Menteri Sabah, Datuk Musa Aman dari Sabah dan pastikan beliau tidak lagi akan dipilih sebagai Ketua Menteri Sabah.

Jika perkara ini diterima oleh PM Najib, maka tentunya Lajim juga kan menghadapi cabaran dari Datuk Seri Mohd Shafei Apdal, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah. Inilah perkara yang menyebabkan Lajim bertindak keluar dari UMNO dan sertai Pakatan PR, kerana gilakan kuasa dan pangkat.

Kerana takutkan cabaran daripada individu tersebut maka Lajim pun bertindak keluar dari UMNO.

Pemimpin tamak sebegini sepatutnya harus dibuang dari UMNO, dan tidak menyimpannya sebagai duri dalam daging. Kelak akan lebih memalukan UMNO seperti apa yang telah dilakukakn oleh Anwar satu ketika dulu.

Pemimpin sampah masuklah parti sampah..!!!

5 comments:

Anonymous said...

SELAMAT TINGGAL LAJIM ! SEMOGA BERBAHAGIA BERSAMA PKR BUAT SELAMA LAMA NYA....JAGA BUAHPINGGANG ELOK2 .

Anonymous said...

berambus la kalau nak berambus. 18 thn dok dlm parti baru skrg kata itu ini patutnya awal2 lagi dah ckp kalau itu tak betul ini x betul dan patut dah kluar... tak syak lagi la si main lubang taik tu daj beli dia dgn duit taik jugak.... rasa lah penangan duit lobang bontot tu.

Anonymous said...

nwar berahi manusia gila kuasa ... sepatah kata zul nordin ... kita hendaklah halang manusia gila yang mahukan kuasa ....

ayor tawor. said...

issssh..lajim tu pangkat dah tinggi , semua nya dah cukup..kalau ketua cawangan keluar parti munkin sesuai di katakan kerana pangkat dan kuasa,,
alahai ..dalam PR ni apa yang ada..pangkat ,kuasa tak sampai kemana pun..

Unknown said...

Salam Tuan... Disini kami memohon masukkan link blog Warigh Nogori ke dalam senarai blog list Tuan dan untuk pengetahuan Tuan, blog hebat tuan telah pun kami senaraikan ke dalam blog list kami... Demi perjuangan, diharap Tuan dapat berikan kerjasama... TQVM.

Url blog kami: http://warighn9.blogspot.com/

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...