PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, March 11, 2012

NIK AZIZ KELUARKAN FATWA BAHAWA PENDAKWAH ADALAH ARTIS..!!!


Hairan betul KBC dengan Nik Aziz sekarang ni, keluarkan fatwa baru bahawa pendakwah boleh disamakan kategori dengan artis. Kata Nik Aziz "Artis sebenarnya perkara baik, iaitu orang yang menggunakan seni. Alangkah seronoknya jika saya juga dianggap sebagai artis".

Persoalannya Tok Nik, nak disampaikan dengan menyanyi ataupun dengan berceramah..?? Jikalau nak dianggap memberikan ceramah pun dah jadi artis, ini bermakna banyak betul artis dalam PAS.

Tak lama lagi ramailah dikalangan artis dalam PAS berebut pangkah memangkah mencari publisiti dengan membuat onar memaki-hamun lebih hebat lagi, kononnya membuat pembongkaran padahal mengaibkan seseorang sehingga seluar dalam orang pun diungkapkan didalam ceramah PAS.

"Anggap saya artis". Demikianlah kata-kata Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz Nik Mat agar masyarakat terutama yang beragama Islam menganggapnya sebagai artis supaya dakwah disampai lebih mudah difahami.

Bertambah hairan KBC dengan Nik Aziz apabila mengeluarkan fatwa sedemikian, maklumlah banyak dikalangan artis telah diundang masuk kedalam PAS untuk memancing dan mencipta nama sebagai Parti yang berlambangkan agama Islam. Sebaliknya si peguam Ambiga yang telah memurtadkan ramai orang Islam tetap disanjung sehinggakan rela walaupun dijadikan Presiden PAS.

Kononnya PAS dah maju dan boleh menerima bukan Islam memegang jawatan penting dalam Parti Islam PAS. Jadi, apakah maknanya sebuah parti Islam jikalau bukan Islam nak dijadikan sebagai orang penting menerajui PAS..??

Fatwa baru Nik Aziz ni bakal meleburkan lagi PAS dalam arena politik tanahair kerana terlalu asyik mengata orang lain, hakikatnya terlupa diri sendiri lebih teruk melakukan perkara dibenci oleh rakyat jelata.

Nampaknya PAS semakin lupa diri, apabila nak menganggap diri mereka sebagai seorang artis. Persoalannya, hadis dan ayat AL-Quran yang manakah diikuti oleh PAS ni..??


Dah sesat, bertambah sesatlah gamaknya...!!!

5 comments:

Anonymous said...

Karya seni ni satu yang berkait dengan fizikal dan sastera.

Artis tu... pengamal seni atau pencipta bahan seni.

N.ajis boleh juga ada tis tis kat hujung. Kalau N.ajis celaka nak gelaran kita panggil dia Tortoise.

Sebab pembangunan Kelantan langsung tak da. Perlahan sangat atau hampir hampir terhenti. Kena pakai mikroskop untuk lihat pergerakan pembangunan Kelantan. Babi pun lagi laju dari N.ajis.

N.ajis celaka!

Anonymous said...

Nampaknya niat PokNik semakin terserlah. Duniawi3. Ular Dlm semak..

Anonymous said...

Wah wah napoknye Pok Nik bakal dicalonkan dalam anugerah artis pop ular berita ariah 2012

Anonymous said...

anon 11.19..

terbaek... aku tergelak guling2... hahahha..hahaha...hahaha...

Anonymous said...

ulamak sama mcm artis???

lelaki perempuan menyanyi, berjoget, berpeluk2an, berpegangan tangan, mendedahkan aurat, bergaul bebas..aurat tah kemana muhrim pun entah kemana...ulamak sama mcm artis???

memang betul ada artis yg mempunyai moral dan sikap yg baik tapi hanya segelintir saja dan selebihnya faham2 saja lah...

seorg ulamak menyamakan diri sama mcm artis dan berkeinginan utk menjadi artis?????

masyarakat memandang tinggi pada ulamak tapi kalau ada ulamak kata dia sama mcm artis..ok utk dia saja lah... tapi kepada ulamak2 dan pendakwah2 lain maruah diorg lebih tinggi dari artis..

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...