PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, March 3, 2012

MUNGKINKAH PRU KE-13, 2 DALAM 1..??


Bila kita renungkan ditahun lalu, Hari Raya Aidilfiri dipertemukan dengan perayaan Hari Kemerdekaan Malaysia. Adakah tahun ini perkara yang sama akan berlaku ataupun sebaliknya. 

Seperti biasa apabila umat Islam menyambut ketibaan bulan Ramadhan, sudah tentu terpaksa dibuang tabiat buruk seumpama maki-hamun keatas bangsanya sendiri oleh pihak-pihak tertentu.

Adakah golongan ini akan mengamalkan tabiat semulajadi mereka walaupun berada didalam bulan ramadhan yang mulia ataupun masih terus melakukan propaganda dan konspirasi untuk memenangkan pihak tertentu. 


Ramadhan adalah bulan yang baik untuk melakukan ibadah dan menambahkan pahala tetapi adakah golongan Liberalisme ni akan mengeruhkan suasana aman yang diciptakan Allah Ta'ala untuk sekelian umatnya.

Mungkinkah tahun ini setelah semua umat Islam menyambut Hari Raya Aidilfitri dan seterusnya akan diadakan pula Pilihanraya ke-13. Setelah beramal ibadat dibulan Ramadhan dan menyambut Hari Raya Aidilfitri kemudian diadakan pula Pilihanraya ke-13.

Semuanya akan berlangsung dalam keadaan aman, 2 bulan terpaksa berehat daripada memaki-hamun bangsa sendiri. Semua hati telah sejuk dan kegiatan melemparkan fitnah oleh pihak tertentu terhenti disebabkan tibanya bulan Ramadhan dan bulan Syawal.


Kita imbas dan singkap kembali sejarah ditahun lalu........

PERGI KE BAZAAR MEMBELI KURMA,
UNTUK DIMAKAN BILA BERBUKA,
RAMADHAN BERLALU SYAWAL MENJELMA,
HARI INI RAYA ESOK MERDEKA.


Mungkinkah tahun ini kita sambut Hari raya dan kemudian hadapi PRU 13...??

Renungkanlah...!!!


Pakatan PR jadi serba tak kena bila tiba saat ini, macam syaitan kepanasan...!!!

3 comments:

Anonymous said...

Apa DS Najib bubar parlimen? Bila ? Apa , semalam ? Tak mungkin... yaa baru semalam kata kawan aku , betul!!

Terkejut aku bila disedong oleh tangan isteri aku ,.. terjaga rupa nya bermimpi .. mimpi bahawa Parlimen dibubar pada 15hb Mac 2012.

Mungkin kah mimpi ini menjadi kenyataan !!!!

Anonymous said...

3 juta telah menikmati skim BR1M, bantuan tunai wang persekolahan untuk anak-anak sekolah dan voucer pembelian buku untuk pelajar-pelajar institusi pengajian tinggi, pengumuman dividen KWSP tertinggi sejak beberapa tahun yang lalu, kekangan ke atas kenaikan harga petrol semasa, kedai R1M, pindaan ke atas AUKU dan pemansuhan ISA; masanya begitu ranum untuk PRU ke-13. Mungkin kali ini kemenangan terbesar untuk BN semenjak pertama kali Pak Lah menggantikan Tun Dr Det?

pukimaq said...

Kalau menang besar tak eloklah nanti sayangku tak dapat jadi perdana menteri dan homo cun ni tak dapat jadi first gigolo yang boleh membontot di mana saja yang disukai.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...