PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, January 23, 2012

CERAMAH UMNO ATAUPUN PAS YANG BAGUS..??



Bagi rakyat yang selalu memikir secara matang dan inginkan maklumat terkini tentang isu-isu terhangat masakini adalah lebih baik mendengar ceramah UMNO dari ceramah PAS kerana ada satu perbezaan amat ketara, iaitu diceramah UMNO kali ni ada diadakan cabutan bertuah.

Disamping memberikan keterangan kepada orang ramai, yang bertuah akan dapat hadiah. Bukankah bagus macam tu memberikan kesenangan kepada pendengar secara bersemuka dan dapat menilaikan sendiri isu yang dikeutarakan.

Tetapi jika ceramah PAS pula selalunya ada tin-tin ataupun tabung bergerak meminta sumbangan, seperti meminta duit tiket persembahan secara ikhlas dan sukarela ataupun sukahati.

Selalunya pula kena duduk kat atas jalanraya, tepi-tepi longkang dan parit dan paling seksa kalau nak selesa kena bawa kerusi ataupun tikar mahupun cadar rumah sendiri untuk duduk mendengar ceramah.

Itulah perbezaan diantara ceramah UMNO dan ceramah PAS...!!!

3 comments:

Anonymous said...

apalah bangang nya kamu ni umno.
kalau tak ada cabutan bertuah..tak adalah org datang dengar ceramah kaorang.
Kalau takada t-shirt/nasi sebungkus percuma tak ada yg nak berhimpun sambut PM kaorang oiii bangang betu lah kaourang.Semuanya kena upah baru nak buat..hei''

pok ngah nik ajis said...

Pengikut PR/ PAS lagi bangang dan dibangangkan. . .Dah la t/shirt, air kotak , payung , air mineral tak dapat. .Duit dalam poket pun terjulur keluar. . .Sapa senang . .Pemimpin kaki fitnah yg senang. .Balik naik merz tidur hotel mewah. . .gaji bagi isteri isteri dan bini bini. . .

Anonymous said...

Mika ini berbangga agaknya kalau anak bini mika diliwat dan dijilat olih dua samdul dari Penang dan dikeroyok adun kelantan dalam keretapi kelas pertama....

Mungkin mika rasa bertuah atau bersedekah kot.... ini kulliyah Pas ke?

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...