PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, January 9, 2012

ANWAR AKAN DITAHAN SEMULA..???



Peguam Datuk Mohd Yusuf Zainal Abiden yang mengendalikan pendakwaan kes perbicaraan liwat Anwar Ibrahim memaklumkan, mereka belum memutuskan sama ada akan membuat rayuan terhadap keputusan pembebasan Anwar kerana mempunyai tempoh 10 hari untuk berbuat demikian.

Anwar dibebaskan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan atas alasan tiada keterangan yang menyokong keterangan mangsa.

Anwar Ibrahim sendiri juga mengakui masih belum boleh menarik nafas lega walaupun bebas daripada pertuduhan liwat dan masih terlalu awal untuk menyatakan apa-apa kerana ruang untuk meneruskan pendakwaan masih ada.

Anwar seumpama masih terikat dengan mimpi ngerinya walaupun Mahkamah telah membebaskannya. Ini bermakna meskipun Anwar dibebaskan daripada pertuduhan liwat, kedudukannya sebagai Perdana Menteri bayangan pembangkang masih belum terjamin.

Seperti yang disuarakan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu menerangkan kedudukan itu hanya akan ditentukan oleh Majlis Presiden yang akan bermesyuarat dari semasa ke semasa katanya.

Mohamad Sabu kononnya mengakui terkejut dengan keputusan bahawa Anwar dibebaskan dan dilepaskan apatah lagi ia diputuskan oleh mahkamah kurang daripada dua minit.

11 comments:

Anonymous said...

msti sabu tu berangan nk jd calon PM kan???hahahaha...rmai sbnrnya tau anwar xlayak nk jd ketua tp stelah dibebaskan, angan2 dorg jd mimpi je..huhu..anwar jgn rilex sgt...takot ade video tbaru kluar nnt..jage2...

Anonymous said...

anwar nk jd pm? menang pru dulu bru ckp bai..

Anonymous said...

Hari ni punya mahkamah dunia...sapa nak tutoh pungkoq sapa pun buleh!..naik mahkamah belom tentu lagi Salah....doniaaa! doniaaaa!

Anonymous said...

Sabau broo jangan cepat sorak mahkamah rayuan kan ada hakim cuma menyerlahkan prkara brkaitan DNA smata ( kalau dari segi alibi dan kredibel anwar tak boleh disoal jawab langsung tak dinyatakan dalam penghakiman....semua ada sebab tu..)kalau hakim jatuhkan hukum salah anwar akan kmukakan rayuan dan menangguhkan ks beribu kali lagi akan tetapi bila kes ini dibawa oleh pendakwa untuk rayuan kes ini smestinya tiada pnangguhan lagi masa tu kalau mahkamah rayuan mminta serahkan sempel DNA baru buku brtemu ruas...

Nam Ron said...

Lepas ni Pencacai2 Umno yang gentayangan dlm alam maya ni boleh duduk diam2 main jauh2..tah usah komen lagi pasal anwar, termasuk yang punya blog boleh tutup kedai tak usah tulis pasal politik!...gi tonggeng bontot kat belakang mati lagi baik!..kahkahkah!...apa lu org buat semua kantoi, lu org semua kena kencing!..dulu lu org laungkan 'Kekalkan ISA' tup tup Najib mansuhkan ISA...pastu sibuk bantah perhimpunan 901...last2 polis bagi kebenaran berhimpun...banyak lagi!..sekarang lu org bukan lagi kena kencing, tapi kena berak!..kahkahkah!...taraf lu org pencacai semua tukang pikul tong taik Umno!...kahkahkah!

Anonymous said...

jomm ramai2 pakat tutoh pungkoq Nam Ron....kemut keliling wooo...bestt !...tak salah nyerrr tutoh pungkoq Nam Ron

Adi Kencana said...

Bukti jelas kebebasan sistem kehakiman negara kita. Yang herannya macam mana pula Azmin kata keputusan ini kemenangan besar buat Pakatan? Pada aku, ini kemenangan besar, petanda ketelusan sistem pentadbiran negara bawah BN.

NURUL, SIAPA AGENT PROVOCATEUR?? Baca di sini!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Nam Ron..,

Bawak mai pungkok hang.., aku nak tutoh...!! Pastu lu pi sumpah laa... aku takkan sumpah nyer... hahahaha..

Kebencian aku kepada PKR makin kuat... Perjuangan aku makin kental...; Malaysia tanah tumpah darah ku..!!

bujangsenang said...

makin bersemangat aku nak hentam PR ini...

Nam Ron said...

Eh nanti...nanti!..apa salah gua lu org nak tutuh pungkoq gua?...pungkoq gua tak salah!..kalau pungkoq gua salah gua boleh balun sendiri tak payah lu org tolong!..kahkahkah!

Anonymous said...

Mesti tahan anwar dan bininya sekali jika mahu aman di Malaysia. Lepas itu tahan azmin ali dan mat sabu, masuk lokap.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...