PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, December 16, 2011

BOLEHKAH ANWAR DIPERCAYAI..??



Anwar tetap menafikan bukti-bukti yang telah dikemukakan dalam mahkamah, walauun bukti tersebut mempunyai bukti-bukti sahih yang telah dikemukakan termasuk rakaman CCTV kondo ditempat kejadian.

Bolehkah percakapan Anwar ni digunapakai dalam dakwaan dilemparkan kepadanya, bukti apa yang di nyatakan oleh ketua Pembangkang ni..??

Peguam mewakili Anwar kebanyakkannya daripada gerombolan peguam pakatannya yang memepertikaikan pertuduhan yang disabitkan dengan Anwar. Bukannkah itu adalah satu bukti yang tidak dapat diselindungkan kerana diwakili oleh peguam-peguam ahli pakatan PR yang adanya menjadi pemimpin dalam Pakatan PR.

Demi apa, bukankah untuk menyelamatkan Ketua Pembangkang mereka yang sering manupilasi semua bukti termasuk pembongkaran rakan sahabatnya sendiri. Bukankah banyak diantara rakan karib Anwar yang melakukan pembongkaran sikap tingkahlaku buruknya yang sering tidak menunaikan janjinya.

Demi untuk menyelamatkan kegiatan sumbangnya, peguam-peguam upahan Anwar ditugaskan melakukan apa saja unutk menggagalkan pertuduhan yang dilemparkan kepada Anwar. Mungkin kerana telah menjanjikan kemewahan yang telah termeterai apabila Anwar berjaya menjadi PM.

Walaupun bukti sah telah dinyatakan didalam mahkamah, peguam Anwar tetap cuba untuk mencari kesalahan pada fakta telah dikemukakan. Sehingga kini peguam Anwar tidak berjaya melakukan tanggungjawap meraka untuk membuang kes terlibat dengan Anwar.

Ini juga membuktikan Anwar memang terlibat dengan kes liwat yang dihadapkan kepadanya. Persoalannya bolehkah Anwar dan peguam upahannya menghalang daripada kebenaran yang akan muncul tidak lama lagi...??


KUALA LUMPUR, 15 Dis — Selepas pernah berada di penjara selama enam tahun, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertekad akan terus berjuang demi keadilan tidak kisah bakal keputusan kes liwat, yang akan diumumkan 9 Januari depan.

“Ia tidak berbeza, di penjara ataupun di luar, saya akan berjuang untuk keadilan,” kata beliau kepada pemberita di kompleks mahkamah Jalan Duta di sini, di akhir sesi penggulungan kes peringkat pembelaan.

Misal kata, ia adalah satu kebenaran bolehkah Anwar menghalang perkara tersebut daripada terus dibongkarkan. Adakah perkara ini harus diselindungkan..??

Mengaibkan seseorang memanglah menjadi kesalahan tetapi adakah salah membongkarkan busung pekung Anwar yang sering diselindungkan olehnya..??

Ketua Pembangkang ini menambah, beliau pernah melalui kehidupan di penjara dan mendapati ia bukan sesuatu yang sukar untuk dilalui.

Anwar bekas timbalan perdana menteri, telah dikenakan hukuman penjara atas kesalahan liwat dan salah guna kuasa selepas dipecat pada 1998. Beliau dibebaskan pada 2004.

Bagaimanapun pemimpin berusia 64 tahun ini berkata kenyataan beliau tidak harus dianggap sebagai satu kekalahan.

“Ia bukan satu persoalan secara sukarela mahu ke penjara. Untuk apa sebab? Sebab saya memutuskan untuk tidak menyertai semula Umno, sebab saya memutuskan untuk melawan mereka atas sifat rasis dan dasar-dasar tidak adil mereka?” katanya.



Ingatlah bahawa Anwar dibuang dari UMNO kerana salah menggunakan kuasa dan telah banyak melenyapkan wang negara apabila beliau menjadi Menteri kewangan dahulu, pendek kata kaki songlap dan kuat rasuah.

Bolehkah pemimpin sebegini dijadikan pemimpin untuk menerajui kerajaan di Malaysia ni, buruk sangat tingkah laku termasuk memaki hamun bangsanya sendiri.

Bermakna cuma Anwar saja boleh mengaibkan orang lain tetapi orang lain akan menjadi kesalahan dan dosa besar apabila melakukan perkara tersebut...!!!

Adil ker begitu..??

2 comments:

Anonymous said...

MR ANWAR..WHO IS ACTALLY SIVAJI THE BOSS??? I THINK MR KARPAL IS THE NEW SIVAJI TEH BOSS.. NO MORE YOU..

Anonymous said...

senang skit jika Anu-ar di sumbat ke sg buloh... PRU13 akan tiba dlm masa terdekat... kalau.. jika kalau.. dan jika kalau... PR berjaya... No more Anu-Ar jadi PM... DAP and the geng akan berkuasa... itu jam apa mau bikin ngan Anu-Ar.. go to hell la... Ini country GUA yang punya... Melayu apa jadi... lu org gaduh2 lah... siapa peduli....

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...