PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, December 18, 2011

ANWAR DICABAR TUN MAHATHIR...!!!


Tun Dr. Mahathir Mohamad mencabar Anwar Ibrahim agar bersumpah dengan memegang al-Quran bagi membuktikan bekas Perdana Menteri itu pernah menulis surat kepada Bank Dunia untuk meminta bantuan semasa krisis kewangan pada 1999 seperti yang didakwa. Tun Mahathir berkata, beliau tidak pernah berbuat demikian sebaliknya menolak permintaan daripada Bank Dunia yang datang untuk menawarkan bantuan.

"Saya minta Anwar tunjukkan surat itu kalau ada. Saya yang menolak semasa wakil Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) datang nak tawarkan bantuan dana. Saya nak suruh dia bersumpah menjunjung al-Quran bersama saya jika benar saya menulis surat itu," jelas Tun Mahathir.

Sementara itu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop memberitahu, beliau ada bersama Dr. Mahathir ketika wakil IMF tersebut datang menemui mereka.

"Tun Mahathir menghalau mereka keluar dari pejabatnya," katanya yang ketika itu merupakan Timbalan Gabenor Bank Negara.

Laman portal propembangkang semalam melaporkan, kelmarin ketika berucap pada majlis makan malam membincangkan Program Transformasi Ekonomi (ETP) yang turut dihadiri wakil kedutaan asing, Anwar mendakwa Dr. Mahathir ada menulis kepada Bank Dunia untuk bantuan dana semasa krisis kewangan 1999.


- SUMBER UM

4 comments:

Anonymous said...

Dia ni mana berani sumpah junjung quran sebab banyak yang dia cakap tu fitnah. 9.1.2011 dia dijatuhkan hukuman dia mesti merayu. Kes rayuan tangguh lagi. Susah kalau nak tengok dia masuk penjara sebelum PRU 13. Harap bukak kes dia buat laporan palsu di mahkamah sama video dia berzina dengan pelacur di mahkamah syariah.

Anonymous said...

BERSUMPAH JUNJUNG QURAN...
Ohhh... tidakkkkkk.....

cabaran yg paling ditakuti oleh si diaaa.....

ڤنا مينڠ / PENA MINANG said...

Assalamualaikum....Bro...link kamu dah masuk dalam link blog aku

Anonymous said...

ingat NUAR ingat bohong. dia ni kalau tak berbohong dalam sehari memagn tak sah. satu lagi kalau dia tak mengaitkan musuh politik dlam segala kes yang dihadapinya bukan lah nuar brahim namanya.nuar sekarang ni ko cakap apa pun aku tak caya. kalau 98 ko beleh auta la tapi bukan sekarang.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...