PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, November 7, 2011

LGE DAH MULA MAIN POLITIK BELI UNDI CINA DI PINANG..!!!



Kerajaan Negeri Pinang meluluskan kos kerja tambahan atau pindaan terhadap projek menaik taraf Pasar Awam Ayer Itam yang dibiayai sepenuhnya Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP). Harga kontrak meningkat disebabkan penambahan kerja tidak terkandung di dalam kontrak asal yang melibatkan kos kerja tambahan dan pindaan berjumlah RM87,518 iaitu kira-kira 9.98 peratus melebihi harga kontrak asal.

Harga kontrak asal adalah RM876,937, ia bertambah sehingga menjadikannya berjumlah RM964,455. Bajet tambahan telah diluluskan Majlis Lembaga Perolehan dan Jabatan Bangunan menerima permintaan dan arahan untuk melakukan kerja tambahan melalui pejabat Adun Air Itam, Wong Hon Wai.

Peruntukan tambahan diperlukan dalam perlaksanaan kerja-kerja tambahan bagi menjayakan projek membeli undi Cina ini. Antara skop kerja tambahan yang dikemukakan adalah pindaan tandas awam baru, membekalkan kaunter kepada peniaga khinzir, menukarkan bumbung ‘metal deck’ dan membekalkan kaunter jenis konkrit kepada peniaga tauhu kata LGE kepada media selepas merasmikan projek menaik taraf Pasar Awam Ayer Itam.

Jika peniaga-peniaga Melayu bukan sekadar diroboh mehupun dirampas tetapi hanya berat sebelah kepada bangsanya saja. Walaupun melibatkan kos tambahan yang banyak, akan dilaksanakan juga.

Tetapi kalau untuk bangsa melayu, akan ditimbang tara betul-betul. Kesudahan dirobohkan juga.




MELAYU SEMAKIN MEREMPAT DI PENANG - KLIK DISINI

1 comment:

cacamarba said...

biasa la..melayu kt penang ni dh jd mcm kutu.tggl nk kna tenyeh bg mati..penang darul cina..blog klboyz dh dlink.. :)

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...