PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, November 6, 2011

70 LAGI AHLI PAS KELUAR PARTI..!!!



Seramai 70 anggota Pas yang terdiri daripada nelayan tradisional pantai Kuala Kemayan di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tawang, di sini, mengisytihar keluar parti Pas berikutan kecewa terhadap sikap kepimpinan mereka gagal membela nasib mereka yang dibelenggu kemiskinan.

Ketua kumpulan itu yang juga bekas penyokong tegar Pas, Azlan Mamat, 39, menyerahkan borang keanggotaan UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Bachok, Datuk Dr Awang Adek Hussin.

"Kami akan berusaha menarik lebih ramai lagi anggota Pas dari kalangan nelayan yang tinggal di Kampung Kemayan, Pantai Senok dan Kuala Kemasin supaya turut berhijrah bersama kami," katanya pada majlis pemimpin bersama rakyat di Kuala Kemasin di sini, Sabtu.

Beliau berkata tiada sebarang bantuan disalurkan kepada nelayan di kawasan itu oleh kerajaan negeri Kelantan pimpinan Pas sepanjang lebih 20 tahun ia memerintah Kelantan.

"Wakil rakyat Pas hanya turun padang menemui nelayan ketika mahu memancing undi ketika pilihan raya sahaja dan selepas itu dia tidak lagi menampakkan muka untuk beramah mesra dengan golongan miskin seperti kami ini," katanya.

Azlan berkata ini berbeza dengan kerajaan Persekutuan yang sentiasa menyalurkan bantuan termasuk pukat, sampan dan enjin bot kepada nelayan yang memerlukan serta elaun sara hidup bulanan nelayan sebanyak RM200 setiap bulan.

Sementara itu, Awang Adek yang juga Timbalan Menteri Kewangan berkata pihaknya sentiasa mengalu-alukan kesedaran rakyat terutama di kalangan anggota serta penyokong Pas untuk menyertai UMNO.

"Gelombang penyokong Pas menyertai UMNO semakin kuat di daerah ini dan sebelum ini sebilangan besar penyokong Pas dari Kampung Jembal, Kubang Telaga, Mak Makyong dan Kampung Kolam bertindak keluar daripada parti itu," katanya yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelanan. - BERNAMA

Kenalah dengan tempat dan masanya, amat sesuai sungguh meninggalkan parti PAS yang semakin tak munasabah dengan tindakannya sejak kebelakangan ini. Setiap wang peruntukkan bukannya digunakan menyelesaikan masalah rakyat tetapi kebanyakkannya disimpan seperti menabung dalam bank amanah menambahkan akaun mereka.

Lepas tu tayang kat sekelian rakyat mengatakan mereka banyak untung macam untung berniaga dibuat oleh Kerajaan PAS kononnya pandai mengurus duit negara. Walhal wang tersebut sepatutnya dipergunakan untuk menyenangkan serba sedikit kesusahan yang melanda dalam negeri jajahan PAS.

PAS semakin lupa kebajikan yang harus dilaksanakan demi kemudahan rakyat jelata apabila duit peruntukkan kerajaan pusat telah diserahkan kepada mereka. Dah nampak duit, mereka lupa akan tanggungjawap mereka pula.

Maklumlah PAS mudah lupa...!!!

4 comments:

Al-Syarqiah said...

Assalamu'alaikum; Minggu lepas Aku ke Bachok untuk ziarah keluarga. Aku sempat juga bertanya khabar hal-ehwal nelayan di sana.

Nelayan terbabit berumur kira-kira 65 tahun. Memang menjadi nelayan dari usia muda lagi hingga sekarang.

Menurutnya, nelayan di Bachok tak ada yang mengundi BN. Katanya, bantuan yang diterima itu adalah hak kerajaan. Sesiapa pun boleh makan.

Aku terfikir balik nyanyian dalam kempen juak-juak Pas, orang beri gula, kacar; beri kain, pakai. Nampaknya mereka ini tak kenang dek untung?.

Mungkin ada orang UMNO tak pandai mengambil hati-budi mereka sebagai nelayan? atau mungkin ada ketirisan dalam pemilihan ?. Pun begitu dalam KADA ada kakitangan menentang BN. Hati-hati jangan tersalah lagi. Wassalam. Tq.

Anonymous said...

time praya cam 2 ler ramai org pas msk umno tp time mgundi xmenang pun umno di kelantan..nape erk?

Anonymous said...

orang Kelantan memang 2 rupa kot

Pak Tam said...

Setiap kali ceramah, tabung bergerak mesti ada. Sebab apa pemimpin PAS nak tunjuk yg PAS tak ada duit. Boleh nak bagi tau kerajaan pusat zalim. Itulah point dlm ceramah mereka. Pada masa yg sama duit itu entah pergi ke mana, masuk poket atau tembolok siapa? Pemimpin PAS berkereta besar-besar, rumah besar, ada jutawan tapi lagak spt miskin spy dapat simpati drp rakyat.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...