PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, September 12, 2011

SIASAT ANWAR PALSU..!!!?



Pihak polis didesak supaya tidak menunggu kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim selesai di mahkamah sebelum menyiasat sama ada Ketua Pembangkang itu telah membuat laporan palsu bagi menafikan beliau adalah pelaku dalam video aksi seks yang tersebar pada Mac lalu.

Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong berkata, ini kerana kes liwat kedua Anwar itu dan isu video seks yang dikatakan membabitkan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu adalah dua perkara yang berbeza.

"Ini (video seks) tiada kena-mengena dengan kes liwat. Siasatan perlu dibuat secepat mungkin kerana jika tidak ia akan mencerminkan bahawa polis menggalakkan masyarakat membuat laporan palsu untuk mengaburi pandangan orang ramai atau demi kepentingan politik," katanya.

Beliau diminta mengulas desakan banyak pihak supaya polis segera mengambil tindakan terhadap Anwar berikutan laporan palsu yang dikatakan dibuatnya berhubung isu video aksi seks yang dikaitkan dengannya.

Puteri UMNO pada minggu lalu membuat laporan polis terhadap tindakan Anwar membuat laporan palsu bagi menafikan penglibatannya dalam video seks yang didedahkan trio Datuk T.

Ini kerana pihak polis berdasarkan bantuan pakar sebelum ini mengesahkan bahawa video seks tersebut adalah 99.9 peratus tulen.

Choo Keong berkata, siasatan terhadap kes itu perlu supaya ia dapat dijadikan contoh kepada orang ramai untuk tidak sewenang-wenangnya membuat laporan palsu kepada polis.

"Sebelum ini saya telah mendesak di Parlimen. Jika video itu direka, bukan tulen maka memang ada konspirasi, tapi ia telah dibuktikan tulen oleh polis. Maka memang jelas laporan polis oleh Anwar adalah palsu," katanya.

Sementara itu Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali sekali lagi mendesak supaya pihak polis bertindak terhadap Anwar kerana melakukan laporan palsu itu.

"Sudah banyak kali kita mendesak supaya pihak berkaitan mengambil tindakan terhadap Anwar kerana telah dibuktikan bahawa video itu adalah tulen.

"Malah Peguam Negara juga patut bertindak kerana perlakuan Anwar itu adalah salah di sisi undang-undang," katanya.

3 comments:

usin said...

kadang2 pelik la tindakan pejabat peguam negara & pdrm ni. kenapa seolah2 memberi masa kpd kes2 berprofil tinggi mcm ni? nk bg masa org kena tuduh siapkan pasukan peguam terkuat baru nk tuduh? adil ke tuan2 mcm ni? cuba kalau kes tu org kebanyakan, tak payah tunggu esokpun, hari ini dh kena sesah. geram betul tindak tanduk org2 berkepentingan ni.

Anonymous said...

Ini semua kerja BOMOH tau tak?

Aku syak yang pakai kopiah putih tu, kelibatnya selalu ada...

Anonymous said...

SALAM,

SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA YANG CINTAKAN KEAMANAN DAN MAHU MELIHAT KEBENARAN, SAYA AMAT2 BERSETUJU DENGAN SARANAN YB WANGSAMAJU.

APA PERLU DITANGGUH LAGI, SEBAB KES SEDIA ADAPUN KITA TAK TAU BILA MAU HABIS. LAGI DITANGGUH LAGI MEMBERI KELEBIHAN KEPADA ANWAR.

SAYA AMAT TIDAK BERSETUJU DENGAN TINDAKAN KETUA POLIS NEGARA. LEBIH BAIK KPN BERHENTI CEPAT, DAN SAYA SUKA MELIHAT KAREKTAR TIMBALAN KPN SEKARANG.

-ART-

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...