PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, September 24, 2011

RAKYAT SELANGOR DAH TAK SABAR NAK TUKAR KERAJAAN KHALID GAGAP..!!!



Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, rakyat Selangor seakan-akan tidak sabar untuk menanti pilihan raya umum bagi menukar kerajaan negeri Selangor sekarang daripada pakatan PKR-DAP-Pas kepada Barisan Nasional.

Rakyat Selangor mula sedar perbezaan pemerintahan antara pakatan tersebut dan BN dan telah bertanya kepada beliau bila pilihan raya akan diadakan, ada yang berkata nak undi cepat kerana rasa terseksa di bawah Pakatan Rakyat.

Muhyiddin berkata, pendekatan yang diambil Adun BN iaitu tinggal bersama-sama dengan keluarga-keluarga angkat di 73 pusat daerah mengundi di seluruh Selangor akan membantu memberi gambaran sebenar landskap politik Selangor dalam membantu kepimpinan BN negeri merangka program berkesan bagi menghadapi pilihan raya.

Pendekatan tinggal dan makan bersama keluarga angkat masing-masing, akan membolehkan Adun merasakan denyut nadi dan jantung masyarakat dan permasalahan mereka di Selangor.

Tentulah ini akan memberikan kita pandangan yang lebih jelas mengenai aspirasi rakyat terhadap kehendak rakyat di Selangor. Sungguhpun Selangor kini diperintah oleh pakatan pembangkang, BN di bawah teraju Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak tidak akan mengabaikan kebajikan rakyat di Selangor, sudah pasti.

Kerajaan Persekutuan akan terus membela nasib mereka yang miskin, tidak menikmati kemudahan asas, memberikan peluang pekerjaan dan memfokuskan kepada isu seperti ekonomi, sosial dan kesihatan kata TPM.

Pada majlis itu, Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran mengumumkan peruntukan RM29 juta untuk membina sebuah sekolah menengah baru dinamakan Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Kapar di sini bagi menggantikan Sek Men Keb Meru di sini yang kini sesak dengan 5,000 pelajar.

3 comments:

Anonymous said...

sblm dia kalah,dia akan pasti kn poket penuh ngan duit....kite je xdpt ape2,stakat air mentah 20m3...

Anonymous said...

pada aku kerajaan pakatan rakyat tidak adil sebab selangor je yang dapat 20m3 air percuma. itu pun datang dari hasil kutipan duit rakyat dan peruntukan kerajaan pusat yang datang dari hasil rakyat seluruh negara.. mana adil dapat peruntukan dari hasil 14 negeri tapi hanya satu negeri je yang dapat...

tak pe.. penyapu & mahkamah ada untuk apa jenis toyol sekali pun.. rakyat yang akan menentukan nasib dia & kroni-kroninya selepas PRU13 nanti...

Anonymous said...

KAWE NOK KATO PADE MUKA ORE SELANGOR KENA KELINGTON NGAN PKR

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...