PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, August 15, 2011

PAKATAN HARAM DI MALAYSIA MENGAMUK KERANA SUKA BERPOLITIK..!!!




4 Ogos lalu, ribuan rakyat memprotes kematian seorang lelaki akibat tembakan polis di Tottenham, utara London. Keesokan harinya, beberapa pemuda bertopeng memulakan rusuhan, merosak dan membakar kedai.

Kejadian itu merebak ke bahagian lain di London seperti Croydon dan Bayswater sebelum merebak ke arah Utara England dengan kejadian sama dilapor di Birmingham, Liverpool dan beberapa tempat lain.

Rusuhan berterusan di London yang kini merebak ke beberapa bandar utama di Britain adalah bukti bahawa mimpi ngeri seumpama itu boleh dielakkan dengan menghalang protes jalanan. Situasi ini amat berbeza dengan demonstrasi di negara ini, kerana pakatan rakyat mengamuk kerana politik.

Pihak Polis terpaksa menggunakan kekerasan terhadap mereka kerana telah banyak kali memberi amaran, dah diberi kebenaran untuk menggunakan padang Shah Alam yang begitu besar dan luas untuk mereka membuat tindakan menyalak macam anjing kelaparan sesama sendiri, sebaliknya padang yang sempit tengah bandar nak diributkan biar nampak macam banyak yang menghadiri.

Padahal jika mereka tak buat sebegitu pun dah tentu ramai dengan pelanggan dan tetamu yang merayau mencari keperluan masing-masing. Kalau nak buat secara aman tak payahlah nak jemput semua orang pakatan haram jadah datang berkumpul, tak perlu nak kelam-kabutkan Kuala Lumpur.

Kuala Lumpur dah lah kecik, mereka cuba buat hal pula. Apa pun jutaan terima Kasih buat Polis Diraja Malaysia kerana cekap mengekang perhimpunan bodoh yang berbaur politik pakatan pembangkang yang penuh dengan tipu daya.

Jikalau tak dibendung akan menjadi barah akhirnya akan menyebabkan rusuhan ditengah bandar. Bergerak ramai-ramai sebegitu sehingga mengganggu orang lain dikatakan aman. Memang dia orang ni bebal tak tentu arah kerana pentingkan diri sendiri demi menutup kemaluan Anwar ketua pembohong mereka.

Mereka ni sebenarnya takut apabila rundingan secara aman diadakan untuk membincangkan isu tersebut kerana tektik mereka ni sebenarnya ingin mengelirukan rakyat kononnya apabila diadakan pilihanraya akan datang undian adalah tidak bersih.

Jikalau rundingan semeja dilakukan (sekarang) dan kemudian diadakan pilihanraya, apabila didapati pakatan haram PR kalah, mereka ni tak boleh bersuara lagi kerana semuanya dah dibetulkan SPR, jadi tiadalah lagi suara yang mengatakan undian tidak bersih lagi.

Pada masa itu akal mereka tak menjadi, itu sebab mereka takut nak berunding sekarang dengan SPR (duduk semeja) untuk membersihkan semua masalah yang diutarakan pakatan haram PR.

Mereka sebenarnya takut, tu sebab diadakan semua temberang ni agar rakyat terkeliru dengan agenda politik pembohong mereka...!!!

1 comment:

CraNell said...

Assalamualaikum, salam 1Malaysia

saya mewakili pihak mykmu.net ingin menarik perhatian pihak tuan
bahawasanya...laman web mykmu.net akan mengadakan Majlis Himpunan penulis penulis maya (blog Politik shj) pada 14, 15 Oktober 2011, Insya'Allah ..Perdana Menteri Malaysia akan turut menghadiri majlis tersebut… Tempat adalah terhad

Buat masa ini apa yang boleh saya beritahu penginapan akan disediakan dan voucer minyak pecuma….

Mohon pada pihak tuan agar menyebarkan berita ini kepada rakan rakan tentang perkara ini....

Tuan boleh menghubungi saya di email cranell@mykmu.net merangkap setiausaha kerja mykmu.net bagi sebarang pertanyaan dan pengesahan.

jika berminat sila berikan nama, nama blog dan no fon di email tertera diatas untuk pendaftaran dan segala detail mengenai majlis tersebutkan akan disms kepada pihak tuan..

segala kerjasama pihak tuan amatlah dihargai....

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...