PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, August 8, 2011

KHALID GAGAP BUAT BODOH, ATAUPUN MEMANG BODOH...!!!?



Bantahan mahasiswa Unisel terhadap tindakan MB Khalid gagap memilih Timbalan Naib Canselor (TNC) Akademik, Prof. Dr. Anuar Ahmad sebagai pemangku Naib Canselor ternyata satu perjuangan yang sia-sia, seolah-olah merendah-rendahkan bantahan itu dan mendakwa hanya pihak Khalid gagap saja yang berhak untuk membuat sebarang keputusan.

Semalam, sekumpulan pelajar Unisel yang menggelarkan diri mereka sebagai Aksi Mahasiswa Peduli (Aksi) membantah keputusan Abdul Khalid melantik Anuar sebagai pemangku Naib Canselor kerana menyifatkan pelantikan tersebut tidak akan menyelesaikan kemelut pentadbiran yang melanda Unisel ketika ini.

Bantahan itu dibuat kerana mereka menganggap pelantikan tersebut tidak akan membawa apa-apa perubahan terhadap hala tuju universiti berkenaan kerana TNC Akademik itu dikatakan antara salah satu nama yang terlibat dengan kemelut serta campur tangan politik dalam pengurusan Unisel.

Malah pelantikan Dr. Anuar yang diumumkan sendiri oleh MB Khalid gagap itu dilihat tidak memenuhi salah satu tuntutan Aksi yang mahukan rombakan dan pembersihan dalam Jawatankuasa Senat Unisel supaya bebas dari agenda kepentingan politik Kerajaan Khalid gagap Selangor.

Kemelut mengenai kepincangan pentadbiran Unisel terbongkar selepas bekas Naib Canselornya, Datuk Dr. Rosti Saruwono meletak jawatan dengan notis 24 jam pada 2 Ogos lalu dipercayai kerana tekanan politik dari pihak Khalid gagap.

Tindakan Rosti itu dipercayai sebagai 'membantah' keputusan pelucutan jawatan tiga orang pegawai iaitu Pendaftar, Rokmaa Mat, Dekan Fakulti Perniagaan, Prof. Dr. Khalifah Othman dan Pengarah Pemasaran dan Komunikasi Korporat, Halid Hasbullah yang dicadangkan dalam satu rumusan memorandum yang dikemukakan kepada Jawatankuasa Siasatan Exco Kerajaan Negeri.

2 comments:

Anonymous said...

Tak habis habis dengan masaalah, lepas satu satu. Tindakan tanduknya menjurus kepada politik sahaja. Hei Khalid tak payahlah nak campur urusan yang kamu bukan pakar. Rakyat sudah bosan dengan keadaan kelamkabut kamu.

usin said...

tak baik bulan posa ni cakap yg bukan2. cakap yg benar saja. khalid ibrahim memang bodoh...

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...