PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, August 9, 2011

DAP BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP KEDAI 1 MALAYSIA...!!!



Setiausaha politik kepada setiausaha Agung DAP, Zairil Khir Johari membuat laporan mendesak polis menyiasat pembikin video berkenaan di Balai Polis Tun H S Lee di Kuala Lumpur petang ini.

Katanya harga barang dikawal secara langsung oleh kerajaan BN dengan adanya inflasi, subsidi, pengawalan harga minyak, gula dan sebagainya. Menurutnya kenaikan harga barang dan inflasi berlaku kerana ketirisan dan kepincangan dalam dasar dan urus tadbir ekonomi Malaysia, dan tidak ada kena-mengena dengan kaum atau agama.

Itulah yang sedang dilakukan kerajaan sekarang membuktikan kepada rakyat bahawa harga barang kebanyakannya dikawal oleh tauke-tauke cina. Pembukaan Kedai 1 Malaysia telah membuktikkan kerajaan cukup perihatin terhadap harga barang-barang, oleh sebab itu tauke-tauke cina dah gentar dan bergoyang kaki mereka ketakutan.

Barangan yang dijual di Kedai 1 Malaysia jauh lebih berbeza dengan harga yang dijual dikedai lain. Sebagai pengguna yang bijak berfikir kita harus berterima kasih kepada kerajaan kerana Kedai 1 Malaysia berjaya membuat tauke-tauke cina yang dahulunya begitu sombong menjadi menggeletar kerana pelanggan mereka bakal akan berkurangan akibat pembukaan Kedai 1 Malaysia. Syabas buat kerajaan...!!

3 comments:

Anonymous said...

dr suh polis kaji video sambg rakyat ni baek suh polis kaji n dedahkan kepada rakyat sape sebenarnya pelaku porno dgn china doll :)

Mohd said...

Inilah yg dikatakan api dilawan dgn api!
Kerajaan BN dah sedar bhw selama ini kaum Cina yg berniaga menaikkan harga barangan keperluan dgn sengaja supaya rakyat akan marah dgn Kerajaan BN dan tidak akan mengundi BN dlm PRU13 nanti.
Najib bukannya bodoh sangat! Dgn adanya Kedai2 1Malaysia yg boleh menjual barang2 dgn harga yg berpatutan, maka muslihat kaum Cina yg jahat ini sudah kantoi!
Rakyat sudah sedar mainan jahat kaum Cina DAP.
Kesedaran ini akan dapat dilihat dlm PRU13 nanti, apabila Pakatan Rakyat akan kalah teruk di tangan rakyat yg cerdik sedikit dan dah sedar akan segala permainan jahat DAP, PKR dan PAS.
Melayu mudah lupa ?????????

Anonymous said...

Kalau boleh, bukak Kedai2 1 Malaysia nih seluruh Malaysia..bukan apa, supaya kedai 1 Malaysia nih menjadi mekanisme "Check and Balance" di sesuatu daerah tu..baru la harga barang tak diaikkan sesuka hati..

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...