PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, July 14, 2011

PELAJAR SERTAI PERHIMPUNAN HARAM DI KAHERAH AKAN DIKENAKAN HUKUMAN


Pelajar Terengganu adalah antara hampir 300 pelajar Malaysia di Mesir yang dikesan berhimpun di Dataran Hayyu Asyier, Kaherah, untuk menyatakan sokongan padu terhadap perhimpunan haram Bersih 2.0 di Kuala Lumpur, Sabtu lepas.

Kebanyakan pelajar Malaysia itu mengenakan pakaian kuning dan ada juga mengenakan pakaian tema baju BERSIH 2.0 dan menandatangani pada sepanduk yang telah disediakan di dataran berkenaan.

Ada sebilangan pelajar juga bergambar sambil memegang bendera negeri dan aksi pelajar berkenaan dipaparkan dalam laman sosial Facebook.

Pengarah Yayasan Terengganu (YT), Aziz Mamat, ketika dihubungi berkata, pada masa ini beliau masih menunggu laporan lengkap daripada Pegawai Tadbir Asrama Darul Iman di Mesir dan Jabatan Penuntut Malaysia.

"YT memandang berat tindakan kumpulan pelajar berkenaan dan berjanji akan menjalankan siasatan berhubung perkara itu sebelum memutuskan bentuk tindakan yang akan diambil,” katanya.

Katanya, jika didapati ada pelajar tajaannya terlibat dalam perhimpunan haram itu, mereka akan diberi surat tunjuk sebab dan jika pentadbir YT tidak berpuas hati, kemudahan tajaan termasuk pinjaman mereka akan ditamatkan.

Suroh belajar benda lain pula yang dibuatnya, sekarang oleh kerana menyokong perhimpunan haram tu, pelajar-pelajar terlibat akan dikenakan tindakan. Nak kata pandai, macam orang bodoh mereka-mereka ni kerana melibatkan pembelajaran dengan agenda politik busung pakatan haram.

Bunyinya macam mustahil jika pelajar-pelajar ni tidak dijana dengan wang ringgit untuk mengadakan demontrasi haram tersebut. Sudah pasti pelajar-pelajar ni ada yang belum pernah mengundi, tetapi pandai pula nak buat demontrasi protes pilihanraya di Malaysia pula.

Pelajar ni semua tak sedar dek untung kerana telah telah ditaja termasuk diberikan pinjaman untuk meneruskan pembelajaran mereka disana, sekarang oleh kerana menyokong pemimpin seks pakatan haram, terima sajalah tindakan yang akan diambil terhadap mereka.

Pelajar-pelajar ni menghina dan memalukan Malaysia dimata dunia, seharusnya mereka ini diberikan hukuman yang berat kerana melibatkan diri dalam dunia politik kotor ketua pembangkang. Jika pilihanraya kita tidak betul, kenapa pakatan pembangkang boleh menang sehingga 4 negeri dapat dijajah sekarang..??

Suroh belajar gunakan otak, bukannya bontot macam ketua pembangakang, Anwar..!!! Termasuk ahli-ahli pempimpin PAS yang telah dibontotkan oleh sipeliwat negara merangkap pelakon seks porno. Kalau dah ketuanya seperti ketam, maka pakatan haramnya pun jalan senget saja. Tak boleh berjalan lurus, asyik buat benda yang tidak betul saja.

Penduduk Malaysia 37 juta, tetapi yang hadir perhimpunan haram bersih cuma 1 peratus, tiada sokongan dari rakyat Malaysia, yang betul matang dengan dunia politik di Malaysia. Bukannya seperti pelajar-pelajar ni, otak singkat sangat berfikir, budak-budak lah katakan, gigipun belum tumbuh sepenuhnya...!!!

Mari kita lihat lembu-lembu yang telah diupah memalukan Malaysia dimata dunia
KLIK DISINI

4 comments:

Anonymous said...

AKU SOKONG BRO....TAK SEDAR DEK UNTONG...ORG SUH BLJAR DIA WAT DEMONTERASI..KRAJAAN DH BNYAK ABISKAN DUIT TAJA KORANG BKAJAR...SKUNK TERIMA R NASIB KORANG..LAU KORANG NI BGUS SANGAT NAK BERPOLITIK, PI MINTAK AWANG HADI JE, KAT AMBIGA KE TAJA KORANG BAJAR...KESIA HARAPAN IBUBAPA KORANG...NI LAH, PEWARIS GENERASI DEMOTERASI NEGRARA AKN DATANG...BLAJAR TINGGI, TAPI HOTAKBLETAK KAT LUTUT!!..NI PELAJAR IPTA DLM NEGARA KITA YANG JOIN BERSIH NI PON PATUT DI BUANG TERUS!!

Anonymous said...

kat mesir patutnya depa merusuh mcm rakyat tempatn buat pastu bila tak terkawal polis mesir kasi tembaklah baru best

pipoq said...

perkara yang tak sepatutnya berlaku..tapi tu la, susah jugak kalau ketaksuban mengalahkan akal..

Anonymous said...

Harus di ambil tindakan bukan saja pelajar luar negara dalam negara pun patut. Dasar tak kenang budi..patut di tarik blik biasiswa bukan hendak belajar tapi hendak berkempen. Hantar balik M'sia pun buat semak suruh mereka merempat saja.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...