PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, July 15, 2011

KARTUNIS ZUNAR SEPATUTNYA DIHARAMKAN TERUS DARI MALAYSIA..!!!



Seorang kartunis dan seorang penulis gagal dalam usaha mereka membatalkan perintah mengharamkan dua buku kartun dan rampasan 33 buku oleh Menteri Dalam Negeri.

Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Rohana Yusuf ketika menolak permohonan mereka untuk semakan kehakiman bagi mencabar perintah itu, berpendapat menteri berkenaan membuat keputusan yang betul. Dalam penghakimannya, Rohana berkata, menteri berkenaan membuat keputusan itu berdasarkan isu ketenteraman awam.

"Selepas membaca kenyataan menteri berkenaan dan menyeimbangkannya dengan kedudukan isu sensitiviti di negara ini, saya berpendapat beliau mempunyai bukti yang cukup untuk mengeluarkan perintah tersebut,” katanya.

MKini Dotcom Sdn Bhd, yang mengendali Malaysiakini, dan Sepakat Efektif Sdn Bhd, memfailkan permohonan berasingan bagi mencabar perintah mengharamkan buku “1 Funny Malaysia” dan “Perak Darul Kartun” bagi pihak kartunis politik Zunar, atau nama sebenarnya Zulkiflee SM ANWARul Haque.

Penulis buku “The March to Putrajaya - Malaysia”s New Era Is At Hand”, Yong Thye Chong, yang memakai nama pena Kim Quek, pula memfailkan permohonan semakan kehakiman bagi mencabar perintah berhubung rampasan 33 buku buah tersebut. – BERNAMA

Penulis yang berlagak ni mencabar orang Melayu dan melukis ikut apa dia suka, walaupun akan menyakitkan hati orang lain, apabila dibantah, penulis sasau ni akan melukis lebih teruk lagi menghina Malaysia.

Seumpama lukisan dibawah ni, menghina Agama Islam lak, dengan lukisan yang amat biadap tanpa menghiraukan perasaan dan hati orang lain. Ikut sedap tangannya nak melukis walaupun menyindir agama Islam.


Nama sebenar pelukis malaun ni pun Zulkifli ANWAR Ulhaque, tengok nama pun dah tahu mamat ni penyokong sapa. Dah tentu sokong peliwat negara, sebab nama si PORNO pun ada pada namanya. Apatah lagi MALAYSIAKINI pun turut menyokong si haram jadah ni.

Mamalukan rakyat Malaysia dengan melukis yang buruk dan tidak munasabah, dijadikan suatu hari nanti tidak boleh menulis dengan kuasa Allah ta'la, baru padan muka maluan ni.

Gambar yang dibawah ini dipertikaikan oleh N.Ajiz yang inginkan 4 saksi dizaman moden ni, berbanding dahulu yang tidak mempunyai TV, KAMERA, HANDPHONE, LAPTOP dan berbagai lagi barang-barang canggih di zaman sekarang ni.

Termasuk VIDEO CAM yang boleh dirakam ditempat gelap macam rakaman video seks melibatkan Anwar..!!!


Apabila UTUSAN MALAYSIA sekadar melukis untuk menyindir pihak PAS,  N.Ajis terus mengharamkan akhbar tersebut daripada negeri Kelantan.

Jikalau si penulis pakatan haram jadah dibawah ni diharamkan terus dari Malaysia, boleh..??

4 comments:

Anonymous said...

tengok muka pun dah macam babi kurap je dia ni..AJ

Anonymous said...

dajalzaman modennn.....main nama allah dan menghina orang patut la dapat oskar dari neraka yahudiiii....ingat nikmat katunis yg allah anugerah tu..biarlah katun beradappppp.....apa ada pada nama.....esok lusa kita akan pergi buat selama2nya....harimau mati tinggal belang....lu mati tinggal kartunnnnnnnnn......dulu pis kini pussss....

Anonymous said...

mamak haprak ni dulu-dulu lukis kartun dalam majalah Gila-Gila. Kartun dia nama Liza sketsa seorang gadis pejabat berkaca mata yang selalu dipikat oleh seorang lelaki. Ujang yanglegi muda dati dia masuk Gila-Gila jadi jutawan dia tak dapat apa blah masuk PAS. PAS ni ahli-ahli dia ramai terdiri dari orang-orang yang betul kepala otak yang losers dalam kehidupan. Contoh terbaru Leman yang kena singkir Raja Lawak si penipu dan penjual ubat kuat tepi jalan dan bekas penulis lirik lagu rok kapak yang dah tak laku Bob Lokman yang cari makan berniaga top-up dan angan-angan nak jadi wakil rakyat bila masuk PAS.

Anonymous said...

ni yg dok kutuk2 dok fitnah2 ni..ada dah tanya kat tuan empunya badan kerr...
yg buat blog ni kena tanggung kalau apa2 isi didalam blog ni bercanggah dengan syarak!!..
allahualam... siksa akhirat dan kubur amat pedihh...
ingatttt...mati itu pasti keatas sesuatu yang bernyawa!!!

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...