PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, July 30, 2011

KERANA ANWAR TENGKU RAZALEIGH TERPINGGIR...!!!



Rakyat pasti tidak akan lupa perbuatan Anwar yang mempermainkan Tengku Razaleigh semasa dalam satu parti seketika dulu. Jikalau didalam UMNO dahulu dipecah belahkan oleh pengkhianat bangsa yang mabuk nak berkuasa, sehinngga pecahnya Semangat 46 sehingga kepimpinnan Tengku Razaleigh dipinggirkan.

Rakyat sentiasa ingat akan sejarah tu, bagaimana pula tuan punya badan yang dipergunakan sehinngga menyebabkan diasingkan dan dipinggirkan oleh penyokongnya sendiri sewaktu itu. Ini semua adalah kerana Anwar yang menghasut memperdayakan pemimpin-pemimpin Melayu sehingga Tengku Razaleigh jatuh, pemimpin-pemimpin Melayu membubarkan Semangat 46 dan terus melupakan tuan punya badan.

Sekarang sudah pasti dan yakin, jawapan pasti berada dalam ingatan masing-masing. Adakah Tengku Razaleigh yang pernah dipermainkan oleh Anwar satu ketika dahulu akan menerima pelawaan si 'Peliwat Negara" untuk mendahului menggantikannya sebagai ketua pakatan pembohong.

Kenyataan Utusan Malaysia :-

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yakin Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah tidak akan menerima pelawaan pembangkang untuk menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim menerajui pakatan tersebut.


Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, sebagai seorang negarawan yang bijak, Tengku Razaleigh tidak akan terperangkap dengan permainan politik pembangkang.


Beliau berkata, sekiranya pembangkang ikhlas, tawaran sebagai Ketua Pembangkang itu dibuat lebih awal dan bukannya menunggu sehingga Anwar disabitkan bersalah dalam kes liwat.


"Pembangkang tidak ikhlas, kalau mereka ikhlas tawaran ini akan dibuat lebih awal daripada itu.


"Saya tahu usaha ini telah lama berlaku, cuma saya yakin Tengku Razaleigh tidak akan menerima tawaran ini disebabkan beliau pernah berkata kepada saya, beliau adalah seorang Islam dan partinya adalah UMNO," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Perkasa Kelantan, di sini, hari ini.


Menurut Ibrahim, pemilihan Tengku Razaleigh kerana beliau pada suatu masa dulu dilihat sebagai salah seorang calon Perdana Menteri tetapi disebabkan keadaan politik, ia tidak menjadi kenyataan.


Persolannya, adakah tuan punya badan yang pernah ditipu, dianaiya, dan pernah dipermainkan Anwar akan menyertai pakatan temberang Anwar..??

Jawapannya ada dalam diri anda semua...!!!

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...