PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, July 18, 2011

KENAPA SETAN NI MASIH TIDAK DIAMBIL TINDAKAN..??



Pada perhimpunan haram Bersih yang diadakan pada 9 Julai yang lalu, imej negara bukan sahaja terjejas di mata dunia, malah mengalami kerugian ratusan juta ringgit dalam industri pelancongan dan perniagaan. Itu belum lagi dihitung pemandu teksi, peniaga-peniaga kecil dan orang awam yang turut terkena tempiasnya.

Dengan segala keburukan, kesusahan dan kesengsaraan ini, wajarkah dalang di sebalik penganjuran itu dilepaskan begitu sahaja tanpa dikenakan sebarang tindakan..???

Ambiga perlu bertanggungjawab ke atas segala kekecohan yang terjadi pada hari tersebut termasuklah bagaimana hampir 10,000 yang hadir telah mencetuskan huru-hara di ibu negara, malah kedegilan Ambiga juga yang menadi penyebab utama pemimpin ahli pembangkang daripada pakatan haram PR berani melanggar undang-undang menyertai perhimpunan haram tersebut.

Kenapakah dalang perhimpunan haram jadah tu sampai sekarang masih lagi bebas tanpa dikenakan sebarang tindakan undang- undang..??? Kenapakah Ambiga, seorang peguam, berani melanggar perintah mahkamah yang melarangnya berada di kawasan tertentu di Kuala Lumpur pada hari perhimpunan haram itu, seolah-olah mencabar pihak berkuasa apabila berdegil mahu mengadakan perhimpunan haram itu..??

Jika mengikut laporan media terdapat banyak peruntukan undang-undang yang boleh mengheret Ambiga ke muka pengadilan. Malahan Ambiga juga sudah dipanggil oleh polis dan disiasat di bawah Seksyen 27 (5) Akta Polis 1967 kerana cuba mengadakan perhimpunan haram dan Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948.

Kita memahami bahawa polis perlu teliti melakukan siasatan tetapi kita berharap ia tidak akan mengambil masa yang terlalu lama.

Keangkuhan wanita yang mengguris perasaan umat Islam suatu ketika dulu apabila menyokong Suruhanjaya Antara Agama (IFC) terbukti apabila beliau mencadangkan kepada rakyat supaya memakai pakaian kuning pada setiap Sabtu sebagai tanda sokongan kepada Bersih.

Pihak berkuasa didesak supaya tidak beri muka kepada dalangnya, Ambiga, supaya dikenakan tindakan dan hukuman setimpal dengan perbuatannya yang menghuru-harakan Kuala Lumpur pada 9Julai lalu.

Apatah lagi selepas perhimpunan haram berkenaan, Ambiga tidak menunjukkan tanda keinsafan sebaliknya semakin angkuh dalam tindakannya..!!

3 comments:

Unknown said...

SALAM ZIARAH.Ddinbunga

Pemuda Telok Datok said...

assalam..terlebih dahulu saya mewakili PUcTD ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada Tuan kerana sudi menjenguk ke laman blog kami,maka dengan sukacitanya,saya ingin memaklumkan bahawa blog tuan telah dilinkan ke blog kami,mudah-mudahan kita dapat bertukar pendapat dan saya pohon izin terlebih dahulu,andaikata terdapat cerita yang menarik di dalam blog tuan,saya pohon izin untuk copy paste...salam

Anonymous said...

Bukan mudah nak ambil tindakan atas SETAN sebab SETAN adalah sepcis JINN yang dijadikan dari API. Tetapi ada juga SETAN dari Manusia macam dalam gambar ini. Memang licik bila jadi Setan Manusia dan susah sesiapa pun nak tangkap..

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...