PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, July 18, 2011

KENAPA HARAM JADAH NI MASIH TERLEPAS DARI HUKUMAN.??



Walaupun Ambiga mengetahui bahawa pemakaian baju kuning berlogo bersih adalah bertentangan dengan undang-undang namun Ambiga tidak mempedulikannya. Mungkin beliau merasakan dengan sokongan yang diterima daripada pembangkang, pihak berkuasa tidak akan berani bertindak ke atasnya.

Ambiga sebenarnya mahu mencabar undang-undang, cuba menghasut rakyat. Ini tidak seharusnya dibiarkan. Jika sebelum ini pihak berkuasa memerangi habis-habisan pertubuhan haram Hindraf dan al-Arqam kenapa individu seperti Ambiga dibiarkan terlepad dari tindakan undang-undang..??

Ambiga tidak ikhlas bagi menuntut sebuah pilihan raya yang bersih dan adil. Ia terbukti apabila Ambiga menolak tawaran kerajaan supaya perhimpunan haram itu diadakan di luar Kuala Lumpur, dan atas dasar tolak ansur, polis bersedia mengeluarkan permit segera.

Tetapi Ambiga menolak tawaran berkenaan sebaliknya berdegil untuk mengadakannya di Kuala Lumpur, malahan Ambiga yang mendakwa kononnya perhimpunan itu tidak mempunyai agenda politik, tetapi jelas kelihatan bersekongkol dengan parti pembangkang.

Kesudahannya pada 9 Julai akibat kedegilan Ambiga, Kuala Lumpur menjadi huru-hara. Semua itu berlaku kerana tindakan Ambiga mencabar undang-undang, justeru sikap keras kepalanya tidak boleh dibiarkan begitu sahaja.

Adakah pihak berkuasa mahu apa yang dilakukan oleh Ambiga dicontohi oleh pihak lain pula selepas ini..?? Sebab itu tindakan tegas perlu diambil ke atas Ambiga untuk diberikan pengajaran...!!!

Ambiga bukan sekadar bijak belajar undang-undang, tetapi perlu tahu memahami serta mematuhinya.

Pendekatan berhemah polis terhadap Ambiga ternyata tidak dihargai, sebaliknya sebaik sahaja selesai memberi keterangan kepada polis, Ambiga terus menyatakan dengan tegas beliau akan tetap mengadakan perhimpunan haram tersebut.

Tidakkah sikap biadab dan angkuh ini menunjukkan bahawa Ambiga cuba menghasut rakyat..??? Tidakkah ini melambangkan bahawa Ambiga cuba mencabar undang-undang..?? Oleh itu, kenapa perlu Ambiga diberi muka lagi..??

Atas sebab itulah kita berharap pihak berkuasa akan segera menyiapkan kertas siasatan dan memastikan Ambiga dihadapkan ke mahkamah. Pihak berkuasa tidak perlu berasa tergugat dengan sokongan pembangkang atau pihak asing kepada Ambiga, ini kerana terdapat jutaan rakyat Malaysia yang menanti tindakan ke atas Ambiga.

Ambiga sepatutnya telah dikenakan tindakan setegas-tegasnya supaya beliau belajar menghormati undang-undang dan sikap toleransi pihak berkuasa. Mungkin Ambiga menganggap tindakan undang-undang akan membolehkan beliau 'menjaja' kononnya itu satu lagi bukti menunjukkan kezaliman kerajaan dan pihak berkuasa.

Tetapi apakah tindakan Ambiga yang terus melakukan provokasi sehingga tercetusnya huru-hara pada 9 Julai lalu bukan satu kezaliman..??? Ambiga tidak berhak bercakap soal undang-undang, apatah lagi hak asasi kerana beliau sendiri tidak tahu menghormati perkara tersebut.

Segalanya terbukti 9 Julai lalu..!!!

7 comments:

Anonymous said...

cepatlah dakwa pengkhianat negara humbam dr negara nie cpt2,aku dah meluat melihat tambi nie,peniaga yang rugi bila nak saman beliau biar xmampu nak byr saman tu,

Anonymous said...

ambiga meroyan sebab bersih 2.0 gagal. sbb tu la dia sanggup pakai baju kuning sepanjang hayat macam orang bela toyol

dah banyak termakan budi pak sheikh, akhirnya ambiga tergadai body

p/s: lebih baik berbudi mengajak orang membuat benda2 baik. mcm ada satu orang ni, siap bagi RM10 nk galakkan org baca buku dia. yg bestnya panduan yg diberi satu sen pun tak payah bayar

Anonymous said...

Ramai ahli keluarga dia dok hot kat dia.

Pasai dia nanti yang lain yang guna mykad pendatang yang duk tunggu nak jadi rakyat Malaysia, hilang semua peluang!

Dulu ada terbaca lebih 4000 kawan2 yang sewaktu dengan dia, duk tengah pulun minta untuk menjadi Rakyat Malaysia..

Najisri Ajis said...

SORYYY!!!! SELAGI NAJIB DAN SEPUPUNYA BERADA DALAM KABINET, KELEMAHAN DALAM PENGUATKUASAAN JELAS KETARA. INILAH DILEMMA UMNO SEBENARNYA!!!

Anonymous said...

x tahulah bila nak kena ngap sekor ni..jgn rakyat pro kerajaan hilang kepercayaan kat kerajaan UMNO sudah lah.Muak juga tengok lembab sgt nak ngap sekor ni.

Anonymous said...

DIA NI IBU BABI

Anonymous said...

Sabar saudara-saudara sekelian. Ambiga tidak akan ditahan dan didakwa selagi tiada laporan polis dibuat ke atas beliau yang membuktikan bahawa tindakannya itu telah mengakibatkan orang mengalami kecederaan fizikal, kehilangan nyawa atau kerosakan harta benda akibat demonstrasi haram itu. Walau bagaimanapun, beliau kini terpaksa berfikir berkali-kali sekiranya cuba untuk mengadakan demonstrasi semumpanya dalam masa terdekat ini kerana PDRM telah banyak mempunyai bukti-bukti bahawa Ambiga ini telah melanggar undang-undang negara dan akan segera digunakan untuk mendakwanya atas kesalahan-kesalahan dia melanggar undang-undang dalam demonstrasi 9.7.2011.

Keputusan kerajaan untuk tidak menahannya pada masa ini adalah bijak kerana demonstrasi haram itu tidak berjaya mencapai matlamatnya menjatuhkan kerajaan, menimbulkan hura-hara anarkis, atau mendapat sokongan majoriti rakyat.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...