PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Wednesday, July 27, 2011

KEJANTANAN DAP DICABAR, DIBERI TEMPOH 3 HARI...!!!



Peniaga barangan kulit di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar), Mohamed Ghani Abd. Jiman berhasrat akan 'menghadiahkan' sesuatu kepada DAP Pulau Pinang Jumaat ini jika gerai beserta barangannya yang dirampas Mac lalu tidak dikembalikan kepadanya.

Mohamed Ghani yang juga Pengerusi Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia berkata, beliau kesal kerana sehingga kini gerai yang disewa daripada pengurusan lama Komtar, PG Karisma Events & Services Sdn. Bhd. itu masih disimpan oleh Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC).

Mohamed Ghani memberi tempoh tiga hari kepada DAP Pulau Pinang untuk memulangkan barangan niaga yang dirampas oleh PDC. Jika tidak, Ketua Menteri Perompak, Lim Guan Eng dan ADUN Perompak Komtar, Ng Wei Aik bakal menerima 'hadiah' Jumaat ini.

Mohamed Ghani ditindas berikutan tindakan kerajaan negeri yang tidak mengembalikan tapak niaga di tingkat tiga Komtar selepas mengubah suai kawasan itu. Selain enggan memberi tempat untuk berniaga, DAP bertindak sebagai "KERAJAAN PEROMPAK" dengan merampas gerai dan barang-barang beliau, dan tidak dikembalikan sehingga hari ini.

Pada 3 Mac lalu, Mohamed Ghani yang tidak mengendahkan arahan PDC supaya berpindah ke lokasi baru sehari sebelumnya terkejut apabila mendapati gerainya 'ghaib' ketika mahu memulakan perniagaan.

Beliau mendakwa, kehilangan gerai tersebut menyebabkannya rugi kira-kira RM50,000 kerana terdapat banyak barang jualan termasuk milik pelanggan disimpan di ruang khas di dalamnya.

4 comments:

Anonymous said...

tulong ghoyat ko ore tu toksah dok nyalok la,buat sakit tekok jah,khalipah guan eng tak takot denge saloke anjing sebab dio tu rajo segalo anjing.

Anonymous said...

pasal ado ulamak dn tok guru anjing yg dok sokong dio...nik ajis anjing..hadi anjing,,,nuar kote anjing...antara anjing2 glamour di malaysia...

Anonymous said...

Kita ni patut dah sampai masa ada squad berani mati macam Mujahidin, dia belum tahu ada nanti anak melayu yang akan meletupkan diri di depan Guan Eng, Lim Kit Siang atau Karpal termasuk juga Pukimak Anwar.

Setidaknya santau angin atau parang terbang.

Quantum Metal Consultant said...

Jika guan Eng dapat di ajar secukupnya, pasti lain lain ketua kongsi dap akan jadikan iktibar.

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...