PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, July 1, 2011

BETUL KE "BERSIH" BUKAN AGENDA "KOTOR" POLITIK PEMBANGKANG..??


Betulkah perhimpunan haram anjuran kumpulan pengacau yang dijadualkan berlangsung pada 9 Julai ini bukan perhimpunan politik? Kalau bukan, kenapa wujudnya begitu banyak pemimpin PR dalam barisan jawatankuasa penganjurnya...??

Kenapa pula parti pakatan PR begitu bersungguh-sungguh mengerahkan anggota dan penyokong masing-masing supaya turun ke jalan raya untuk "hobi" berdemontrasi pada hari berkenaan?


Jika bukan, mengapa Menteri Besar Selangor mengeluarkan dana kerajaan negeri sebanyak RM15,000 untuk menaja dan pastikan perhimpunan haram itu berlansung pada 9 julai ini...??


Walaupun pengerusinya adalah bekas presiden Majlis Peguam, tapi mereka yang membarisinya diketahui umum mempunyai kaitan dengn parti politik, terutama parti pembangkang...!!  Orang ramai sudah mula mempersoalkan motif perhimpunan haram itu dirancang, kita perhatikan bersama, siapakah yang akan menyertainya pada hari tersebut.

Sudah pasti semua pemimpin pembangkang dikerah oleh Anwar untuk turun pada perhimpunan haram tersebut bagi menghangatkan suasana dan keadaan pada hari pehimpunan haram itu dibuat. Parti PAS pula akan mengerahkan ahli-ahlinya di Selangor untuk turut berdemontrasi pada perhimpunan haram itu juga seperti yang digemburkan oleh Pok Nik dan Hadi Awang.

Sudah nampak jelas perhimpunan ini adalah himpunan parti politik puak pembangkang untuk menyelindung kesalahan pemimpin mereka. Seperti kita tahu, Anwar dengan kes keruntuhan akhlak dan moralnya kerana terlibat dengan gejala seks, mahupun depan ataupun belakang.

Rakan pakatanya, DAP yang sentiasa rakus memusnahkan semua gerai-gerai dan kedai-kedai yang kebanyakkannya dimiliki oleh orang Melayu di Pulau Pinang sehingga menyebabkan banyak rakyat Penang yang marah diatas tindakan mereka meroboh kedai yang menjadi sumber pendapatan mereka sejak berpuloh tahun dahulu.

Sedarlah wahai masyarakat sekelian yang masih kabur dan telah dibutakan oleh pakatan pembangkang, Pakatan PR sering dan gemar melakukan demontrasi bagi menarik perhatian seperti mereka ni tertindas...!!!

5 comments:

keet said...

fuh..bykbtol current issues

whiteorange said...

sms yang aku terima ari ni untuk direnung

SEBARKAN BERSIH 2:

Ambabiga hanya bagitau kita, semua orang ada hak berhimpun, bercakap dan berpersatuan, tapi Ambabiga tak bagitau kita tindakan undang undang boleh diambil jika perhimpunan, percakapan, dan berpersatuan itu akan jejaskan ketenteraman awam dibawah perkara 10(2)(b) Perlembagaan Persekutuan

Ambabiga haramjadah, Melayu yang sokong Ambabiga 10 kali haramjadah n bangang

Anonymous said...

Ambiga nak tengok melayu sama melayu bertempur, berbunuhan, berbencian dan pelbagai perkara negatif lagi.

puak keling dan topek bertepuk sorak meraikan kejayaan menghancurkan melayu

K- said...

betoi . abeh semua gerai .
dekat dengan rumah eden pulak tu . hadoii ~

Andrik McVean said...

hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...