PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, July 2, 2011

ANWAR DICABAR MENAFIKAN..!!!


Anwar Ibrahim dicabar supaya menafikan dakwaan Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan mengenai dakwaan beliau terlibat dalam penggubahan dan pengaliran wang haram.

Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari berkata, jika Gobalakrishnan berbohong, maka Anwar diminta supaya menyaman bekas ahli PKR tersebut kerana ia merupakan suatu tuduhan yang berat.

"Di Parlimen semalam, Gobalakrishnan ada meminta supaya kerajaan memastikan imuniti terhadap saksi yang boleh membantu siasatan keterlibatan Anwar dalam penggubahan dan pengaliran wang haram dan ia satu tuduhan yang berat.

Pertuduhan itu mencemarkan imej Anwar sebagai ketua pembangkang kerana beliau selama ini melaungkan konsep ketelusan dan rakyat perlu mengetahui perkara sebenar.

Ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perniagaan Perkhidmatan Wang 2011 di Dewan Rakyat kelmarin, Gobalakrishnan menggelarkan Anwar sebagai "RAJA PENIPU" kepada segala aktiviti penggubahan dan pengaliran wang haram.

Gobalakrishnan dalam satu sidang akhbar meminta supaya kerajaan menjanjikan imuniti ke atas beberapa pihak yang boleh menjadi saksi terhadap aktiviti didakwa melibatkan Anwar itu.

Anwar tidak seharusnya berdiam diri dalam hal ini, kerana dakwaan tersebut melibatkan kepentingan negara serta kewibawaannya sebagai pemimpin utama pakatan pembangkang.

Ketua Penerangan Perkasa, Ruslan Kassim pula memberitahu, dakwaan yang dibuat Gobalakrishnan itu pasti mempunyai asas kukuh kerana Anwar pernah memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri serta Menteri Kewangan.

Sekarang, Anwar kena jawab segera bagi membersihkan dirinya daripada pertuduhan tersebut, tetapi bukannya membuat perhimpunan "bersih" untuk menutup kemaluannya.

Gobalakrishnan juga sudahy pasti pernah bergelumang lama dengan Anwar, ketika mereka bersama-sama dalam PKR dan Ahli Parlimen Padang Serai itu baru sahaja meninggalkan parti keluarga berkenaan kerana tidak puas hati dengan corak yang diamalkan oleh PKR.

Annuar Shaari juga mengetahui mengenai perkara itu (keterlibatan Anwar dalam penggubahan wang haram) tetapi beliau keluar meninggalkan PKR lebih awal daripada Gobala jadi dia lebih tahu, serunya menyindir Anwar, Raja Sang PanglipurLara.

6 comments:

Terunapondoktimur said...

semua awk ni jahil dan sesat.
org nak bawak kbenarn kenapa awk tidak sokong.
islam tu kbenaran..tolak kbenarn makna toalk Islam..
awk mati dlm Umeno-UPCO...mati sia2...amalan awk Tuan Guru dah sebut...tidak boleh bawak masuk kubor..

Anonymous said...

Wahh!! kena tabik spring la aku kat TERUNABODOHTIMUN nie,,, WARAK sungguh.. dia taat perintah AMBIGA, MAT SABUN 121, KHALIPAH SAMPAH LIM GUAN ENG, ANUgay Dan Tuan Guru Patung Budha serambi mekah.
Terima Isle bermakna terima kejahilan TERIMA kejahilan bermakna TOLAK kebenaran TOLAK kebenaran bermakna tolak Isle TOLAK Isle bermakna TOLAK Kejahilan TOLAK kejahilan bermakna TERIMA Kebenaran TERIMA kebenaran Bermakna TERIMA ISLAM.

Anonymous said...

800 lebih kes Murtad telah didaftarkan sehingga kini, kepalanya ialah Ambiga yang memberikan guaman percuma kepada orang2 yang nak keluar agama Islam.
Hebatkan PAS mempertahankan agama Islam dengan mendukung manusia sebegini., masuk syurga kot.

Bersih ke anda?? said...

kebenaran ape yg dicanang2 Bersih nih??? kebenaran dunia nak kiamat??? jelas, mmg dunia nak kiamat, org bukan Islam dijulang orang Islam dan kebangkitan pemimpin bercirikan dajal.. terusla butekan hati anda wahai penyokong pembangkangg......

Anonymous said...

Dia ni mana boleh nak saman sebab dia tak cukup duit sendiri nak saman. Duit yang dia ada sekarang semua didanakan oleh bos-bos dia yahudi-yahudi zionis di USA. Kalau dia saman kes besar macam ni di mahkamah sivil dia kena sediakan security for costs berjuta kepada Gobala. Dia kalah, jaminan kos tu dapat kepada Defendan. Bos-bos dia tak akan bagi dana dan sokongan pada dia kalau dia minta sebab dia kena tipu zionis tu semua yang dia tak bersalah sedangkan yahudi-yahudi tersebut lebih tahu yang dia memang pernah bawa wang itu ke Indonesia yang kemudiannya diisytiharkan tak laku oleh kerajaan.

Anonymous said...

Terunapondoktimur.... tu lah bila agama kurang kita panggil kurang cerdik... tuan guru Nik najis kau tu ajar islam yg menguntungkan kaum dia aje... sama mcm shite,khwarij. ajaran yg dorang ajar untuk kepenting dorang. Islam tak larang pembangunan, islam dah larang kemajuaan. mana ada semua ni kat negeri merintahan PAS? islam haram fitnah yg kuat fitnah PAS... paling bawa patung buddha negeri mana? satu hari akan terbukti kesalah laku korang juga mcm al arqam...

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...