PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Tuesday, July 19, 2011

11 DOKTOR HOSPITAL TONG SHIN PERTIKAI TUGAS POLIS...!!!



Jika kita dengarkan pengakuan 11 doktor yang cuba bersekongkol dengan kumpulan perhimpunan haram jadah bersih, mereka mengatakan pihak polis bersalah kerana menyiram water canon yang terkena bangunan Hospital Tong Shin tempoh hari.

Tidakkah 11 Doktor ini sedar sewaktu demontrasi menggugat seluruh Kuala Lumpur itu diadakan, para pendemo perhimpunan haram jadah bersih melarikan diri kearah Hospital Tong Shin...??

Tindakan siraman tersebut diadakan oleh kerana tindakan melampau para pendemo mencabar pihak berkuasa, ahkirnya apabila disuroh bersurai, Hospital Tong Shin pula dijadikan perisai untuk para pendemo berlindung.

Tetapi kita dengarkan pula kenyataan para doktor yang emtahlah, kalau nak diikutkan, mereka ni sedang bertugas merawati pesakit, tetapi sempat pula nak keluarkan kenyataan seperti dibawah :-


Dalam satu kenyataan Rabu lalu, sekumpulan 11 doktor menegaskan mereka bersedia untuk menyediakan afidavit berkanun untuk mengatakan bahawa pihak polis ada melepaskan air berasid dan gas pemedih mata ke atas kawasan Hospital Tung Shin dan Bersalin Cina ketika perhimpunan 9 Julai.


“Kami, doktor-dotkor yang menurunkan tandatangan di bawah, tidak mahu menyertai polemik perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai 2011, tetapi mahu menjelaskan kebenaran tentang keadaan tidak selesa yang wujud (hari itu),” kata mereka. - HaramJadahDAILY


Jikalau sedang merawati pesakit, kenapa pula boleh tahu apa yang terjadi diluar hospital..?? Pesakit ke ataupun pendemo haram yang lebih penting..?? Doktor apa mereka ni, boleh meninggalkan tugas masing-masing kononnya kerana ada gangguan di luar hospital..!!!

Kenyataan sebegitu seumpama bersetuju terhadap para pendemo perhimpunan haram bersih yang melarikan diri berselindung kearah hospital tersebut. Lain kali apa kata, perhimpunan haram bersih melibatkan hospital-hospital untuk dijadikan markas untuk berlindung dan memulakan kekacauan.

Soalannya, bukankah para pendemo perhimpunan haram bersih yang membuat bising terjerit-jerit antara satu sama lain didalam kawasan Hospital Tong Shin..?? Polis yang buat kecoh ataupun para pendemo perhimpunan haram bersih yang buat kacau..?? Siapa yang mulakan..??

Saksikan video dibawah...





Jelas menunjukkan gas pemedih mata dilepaskan diluar kawasan pagar Hospital Tong Shin, sedangkan para pendemo sedang berkumpul dihadapan pintu utama hospital terjerit-jerit membuat bising dikawasan hospital. Adakah moral para pendemo pehimpunan haram bersih yang kelam-kabutkan keadaan hospital ini harus disokong..??

Para pendemontrasi sendiri yang tidak menghormati undang-undang kerana membuat bising ditempat yang tidak sepatutnya dilakukan, bukankah itu sikap biadap dan kurang sopan yang ditonjolkan oleh para pendemo perhimpunan haram..?? Buat kecoh dan bising macamtu dikatakan aman..??

17 comments:

Unknown said...

SALAM BRO, PIHAK HOSP[ITAL DOUBLE STANDARD... POLIS JAGA KEAMANAN DIPERSALAHKAN, PUAK PERUSUH MENYERBU MASUK KAWASAN HOSPITAL TAK DIPERSALAHKAN???? KEMENTERIAN KESIHATAN KENA TENGOK DAN KETAT KAN UNDANG2 KESELAMATAN TEMPAT AWAM SEPERTI HOSPITAL, MACAM KES HOSPITAL NI AMBIL JE TINDAKAN KERANA TAK MENGAWAL KESELAMATAN KAWASAN HOSPITAL. DASAR PENGKHIANAT

Anonymous said...

penting sangat kah pendapat 11 orang doktor ni.bagaimana pula dengan kehendak dan pendapat 27 juta rakyat lain.demokrasi apakah jika minoriti nak memaksa kehendak dan pendapat nya keatas pihak majoriti.bagaimana pula dengan hak asasi anggota polis yang bertungkus lumus berhujan berpanas kerana nak menjaga keamanan negara.
demokrasi kah ini atau demo crazy.

Onna said...

Assalam,

Nama hospital pun dah melambangkan saper empunya nya....tentulah docs tu sumer dah dibeli....lain kali biarkan pendemo masuk spital terus tido kat katil spital tu...janganlah panggil polis lak masa tu ek...

Anonymous said...

bangsa tu memang perangai mcm tu,nak buat mcmana.kalau negara ni bagi kat lepa ,rnyeh la mcmacm pellark,tuih tak sedar diri

Ali Abdullah said...

salam, depa ada satu ribu macam alasan utk salahkan kerajaan. tak ada plak laporan pesakit terkena tempias gas pemedih mata tu.. tak ada plak laporan pesakit yg sakit kena gas tu... yg sakit, pendemo haram bersih pasal depa memang haram jadah pun..

Unknown said...

Hospital swasta milik siapa? Sudah tentu puak2 ini tak mahu BN memerintah. Mereka mahu DAP yang memerintah. Jika PM Melayu tentulah Anwar al-juburi yang mereka mahu, PM yg tak boleh apa2 lagi kerana semua kelemahan/kebobrokan Anwar sudah ada dalam poket mereka. Org Melyu/Islam kena mau ingat.

Sy sudah linkkan blog sdr dgn http://suara1umno.blogspot.com

Anonymous said...

Yang dok menjerit tu ...yang dok hantar sekolah anak dia kat sekolah kerajaan,,silap2 aku rasa buku teks pun dia buat pinjaman apa....

Anonymous said...

saya tak sokong bersih..tapi hospital dan rumah ibadat adalah tempat yg tidak boleh diserang...dalm islam pun..ini adalah tempat perlindungan kalau dalam perang pun Nabi larang askar2 muslim serang mereka yg berlindung di tempat2 ibadat.

sweetlittledandelion said...

bgslah pendemo2 ni berlindung bwh hospital.. lps cedera terus masuk hsptl. xpyh tunggu ambulance XD

Jeepers Creepers said...

cina memang macam tu..dalam dia mereka akan tikam orang melayu dari belakang.

Wau Janak said...

Dunia makin songsang dan terbalik.
Penjenayah dibela dan dijulang.
tapi pencegah jenayah dihina dan dipersalahkan.
Dah jelas dan terang, langgar lampu merah! Malah polis trafik dah suruh berhenti, tp tetap juga langgar lampu merah. bukan itu sj, polis trafik tu pun dirempuh tanpa belas kasihan. Peliknya, ada juga yg hati busuk puji dan sanjung2 pesalah trafik tu. dahla tu p kutuk2 dan marah2 kat polis trafik tu. kasihan pun tidak, apatah lagi nak tolong. dasar hati teramat2 busukkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!

ROSAFID said...

Saya Kata!!! Saya berani katakan bahawa 11 doktor yang buat kecoh itu adalah dari bangsa cina haramjadah. Kaji dulu sebelum buat kenyataan. Siapa yang terlebih dahulu menimbulkan keadaan huru hara dalam perkarangan hospital? Lain tak bukan adalah pengamal2 hipokrit, pengecut dan penjilat jubor anuar ibrahim dan ambabiga.Memang bangsa tak pernah kenang budi orang melayu yang dah terlampau banyak beralah sejak hari kemerdekaan. Sudah tiba masa kita berjuang demi keutuhan dan kedaulatan bangsa dan tanah air kita " MELAYU dan TANAH MELAYU ".Wallahu'alam. Wassalam.

Anonymous said...

bagaimana sikap doktor cina di hospital Tung Shin sama saja dengan cina lain yang tidak menyokong kerajaan. begitu kuat pengaruh DAP. mereka akan menyalahkan kerajaan juga. sepatutnya biar pemdemo berkampung di depan hospital. jangan disembur air dan gas.

hitch said...

LEN KALI APA SUSAH...KALO ADA PEROMPAK DIKEJAR POLIS....MASUK JEA DLM HOSPITAL TUNG SHIN...DAH TENTU PEROMPAK TU SELAMAT...JIKA ANAWAR PANDIKUTTY DAH ABIS MELIWAT....APA LAGI LARI JEA DLM HOSPITAL TUNG SHIN...SO POLIS X BOLEH NAK TANGKAP DIA...!JADI AKU SYORKAN MANA2 PENJENAYAH LEPAS NI...JIKA ANDA DAH PUAS BUAT JENAYAH..LARI JEA DLM HOSPITAL TUNG SHIN....DAH TENTU ANDA AKAN SELAMAT...SBB POLIS DIHARAMKAN TANGKAP ANDA DLM HOSPITAL TUE..

Anonymous said...

Nampak sangat DAP punya kerja, kalau betul lah HOSPITAL ni natural, AMBIGA tu dia saman dulu, silap2 pesakit2 pun leh saman AMBIGA sebab ini HOSPITAL Swasta yang bayaran perkhidmatannya tentulah mahal. Tentu pesakit2nya jenis cerewet. GILA apa orang sakit2 korang bising2 berdemo kat bawah tu. PATUTNYA HIGHLIGHT "BERSIH 2.0 MENGANGGU KEDAMAIAN PESAKIT KAMI - KATA WAKIL DARI HOSPITAL TUNG SHIN" nampak sangat lah ni skrip yang telah di cipta.

Lintas Koran said...

nice share gan

best Movie said...

mantap

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...