PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Thursday, June 2, 2011

SATU LAGI PEMBOHONGAN PAS DIMASA KINI..!!!




Jika kita dengarkan laungan demokratik PAS dulu sebelum berjaya mengambil Selangor ingin menutup kilang Carlsberg kononnya jika berjaya memerintah Selangor.

Tetapi itu semua hanyalah tipu helah semata-mata nak berkuasa sehingga menyalahkan pihak lain yang bersekongkol dengan kilang Carlsberg seketika dahulu. Sekarang Malaysia dikejutkan pula dengan pembinaan kilang beer halal yang akan didirikan. Betulkah kilang tersebut akan dibina disekitar Selangor..??

Namun kita mesti sedar bahawa istilah bir halal ini sangat mengelirukan. Bir adalah popular sebagai minuman beralkohol dan memabukkan, kenapa tidak sahaja menggunakan istilah atau jenama lain tanpa menggunakan istilah yang sama dengan minuman yang memabukkan itu .

Mungkin juga ini adalah pendekatan pihak tertentu yang berniat tidak baik terhadap umat Islam,lantas sengaja menimbulkan keraguan kepada umat Islam dengan istilah bir halal .

KL BOYZ percaya umat Islam sangat tidak senang dengan istilah ini dan mereka seperti mahu menggambarkan umat Islam sangat menggemari minuman bir ini sehingga dihasilkan bir yang halal .

Istilah sebegini samalah pedih jika mereka kata Malaysia akan hasilkan arak yang halal , riba yang halal , rasuah yang halal dan sedikit masa lagi tidak mustahil mereka akan hasilkan daging babi yang halal untuk Malaysia.

Apa pendekatan yang PAS cuba buat sekarang ni di Selangor..?? Dahulu PAS kata jika dapat memerintah akan ditutup Kilang Carlsberg di Selangor, tetapi sekarang sehingga nak didirikan pula kilang beer halal..??

Apa dah jadi dengan negeri Selangor..?? PAS yang kuat agama pun bersekongkol dengan Carlsberg..!!!??

2 comments:

Anonymous said...

berani ker PAs nak tutup kilang arak tu?kes arak jual berleluasa pun wakil rakyat pas kecut perut bila DAPig bersuaraa

KAKIGOMO said...

Penilaian orang ramai adalah penting..kalau dah hati jadi batu,,nak buat macamana

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...