PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Friday, June 10, 2011

PAS PERLU MINTA MAAF DENGAN UMNO




PAS, yang selama ini memperjuangkan dasar menegakkan Islam sebelum menggantikannya dengan pendekatan negara berkebajikan, perlu meminta maaf kepada Umno kerana melemparkan pelbagai tuduhan terhadap parti itu.

Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata pemimpin PAS sebelum ini lantang menuduh Umno dengan pelbagai gelaran, termasuk melabelkan parti itu sebagai kafir kerana tidak memperjuangkan negara Islam.

"Mereka menuduh Umno tidak betul tetapi baru-baru ini mengubah dan menyatakan perjuangan itu tidak ada dalam al-Quran dan yang ada ialah negara berkebajikan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Festival Usahawan Muda dan Jom Cari Kerja Kolej Komuniti Wilayah Timur di Kolej Komuniti Kuantan di sini Khamis.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika berucap pada Muktamar Tahunan PAS ke-57 minggu lepas berkata PAS memberi tumpuan kepada negara berkebajikan kerana ia mempunyai kesamaan dengan apa yang diperjuangkan rakan komponen pakatan itu serta menyifatkan negara Islam tidak disebut dalam al-Quran.

Ditanya sama ada PAS perlu meminta maaf secara terbuka kepada Umno, Mohamed Khaled berkata itu terpulang kepada parti berkenaan.

- BERNAMA

2 comments:

Bingai @ Bangang said...

Betullah tu, bro. PAS mempromosikan Negara Kebajikan kerana itu yang disebut dalam Quran. UMNO pula mempromosikan Negara Islam yang diperakui oleh dunia. hehehehe

Anonymous said...

BAPAK2..IBU2..ADIK2..SERTA ANAK2..!!

SUDAH-SUDAHLAH DAH BERHENTI DARI MINTA APA2 DARI PAS DAN PUAK2NYA..

JGN MINTA PERPADUAN..

JGN MINTA KEMAAFAN..

JGN MINTA PERSAUDARAAN..

JGN MINTA KEHARMONIAN..

JGN MINTA TOLERENSI..

JGN MEMINTA-MINTA SBB KITA BUKAN PENGEMIS!!!!

PERKATAAN "KITA" DISINI BUKAN SEKADAR MERUJUK ORG2 UMNO BAHKAN BAGI KESELURUHAN ORG2 MELAYU YG TIDAK SEKUFU..SEPUAK..SEMENDA.. DGN PUAK/BANGSA PAS!!

SEMAKIN KITA MEMINTA SEMAKIN MEREKA MENJADI JAHIL DAN RIAK..

SEMAKIN JAHI DAN RIAK NYA BANGSA PAS SEMAKIN SERONOKLAH DAP SEPUPU PKR..

SEMAKIN SERONOK DAP/MCA/MIC/GERAKAN
MAKA SEMAKIN JAHANAMLAH BANGSA MELAYU..

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...