PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, June 6, 2011

HADI AWANG TOLAK VIDEO SEKS MELIBATKAN ANWAR



PAS sudah lari daripada landasan Islam kerana tidak mahu mencari kebenaran mengenai isu itu, sebaliknya meluluskan usul mengutuk BN pada muktamar parti itu semalam kerana didakwa membenarkan penayangan video lucah di televisyen dan media cetak.

PAS membicarakan soal kepentingan politik, langsung tidak mengambil kira hak, tuntutan agama, mencari keredaan Allah... itu tidak menjadi perjuangan mereka, tetapi yang menjadi perjuangan PAS ialah kepentingan politik mereka.

Datuk Mustafa Ali, Setiausaha Agung PAS, kata nak tahu siapa sebenarnya pelaku dalam video seks terbabit, kenapa tidak dikupas isu tersebut sebagai usul dalam muktamar PAS kali ni...?? Kenapa melencong jauh daripada sasaran...??

Bermakna, PAS nak mengelak, takut kalau diputuskan dalam usul itu, mereka mungkin nak menuntut supaya kerajaan beritahu siapakah pelaku dan akhirnya boleh menjejaskan imej mereka.

PAS mungkin sudah mengetahui latar belakang isu video berkenaan atau pelakunya, sedangkan sebagai pertubuhan politik berteraskan Islam, parti itu mesti mencari kebenaran seperti dituntut agama islam walaupun mungkin pahit.

Muktamar PAS kali ini sepatutnya mencungkil hingga ke peringkat akar umbi mengenai kebenaran kes itu, bagaimana ia berlaku, siapa pelaku dan apakah pendirian parti itu dalam soal berkenaan.

Dakwaan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa UMNO penyebab segala masalah di negara ini tidak berasas dan tidak berpijak di bumi nyata..!!!

Apakah Abdul Hadi Awang tidak sedar BN sudah lama mengamalkan negara berkebajikan dan menggunakan pendekatan Islam dengan membantu masyarakat yang lemah dan miskin menerusi pemberian subsidi, pendidikan dan perubatan percuma.

Konsep negara berkebajikan PAS pasti seperti yang mereka laksanakan di Kelantan. Apa yang PAS sudah laksanakan di negeri itu selepas memerintah selama 20 tahun.??

4 comments:

Mohd said...

PAS dgn membuat usul yg video seks Anwar Ibrahim adalah palsu, akan terjebak dlm masalah besar.
Jika video itu sah dilakukan oleh Anwar, maka semua ahli2 PAS turut menanggung dosa Anwar berzina dgn amoi itu kerana bersubahat. Orang2 PAS pun dapat dosa yg sama berat yg dipikul oleh Anwar!
Kenapalah PAS begitu bodoh sehingga meluluskan usul yg sebegitu rupa?
Yang sedap2 berzina adalah Anwar, kenapa ahli2 PAS yg mungkin rasa sedap menonton video itu saja nak tanggung dosa bersama?
Orang Islam melihat ini sebagai satu lagi kebodohan PAS.
Macam mana nak menang PRU13 nanti?
Kecuali jika Melayu yg rata2 bodoh mudah lupa ..........

pak jabit kg pisang said...

...perlu 4 saksi untuk sah pelaku tu....pendapat HJ Hadi hanya utk mahkamah syariah ...pada pak jabit cukuplah utk menafikan yg anwar bukanlah pilihan pak jabit utk jadi pm ....yg berkaitan dosa & pahala tu kerja ALLAH... kita manusia ni di lahirkan dengan otak untuk berfikir, menilai serta menghakimi segala bentuk maklumat yg kita terima.......

kepada yg masih yakin pelaku itu bukan anwar..pak jabit merayu kumpul dan tunjukkan bukti pada pak jabit.....

PahlawanBumiAdat said...

aku pun heran Islam apa yang PAS ni bawak harap serban jer besar pakaian jer yang nampak cam Islam. cuba la pikir secara logik yang boleh diterima akai dulu sebelum nak bagi fatwa songsang tu. ada ke orang yang bezina nak rogol orang buat pengumuman kat orang ramai sebelum buat ???? ada ker ???
binggung nyeeee .....
kalau ada boleh la nak cakap pasal saksi. masalah nya tak der sebab tu laa orang PAS oiiii sebarang bukti lain yang ada boleh diterima pakai dan Islam pun tidak sesekali menolak teknologi.
kalau bini orang PR anak dara korang ke kena balun dek Anuuwar al juburi (gelaran oleh Mat Sabu)dan waktu tu dah tentu la tak se saksi yang ada yang ada rakaman CCTV yang jelas pelaku dan perlakuan yang berlaku apa korang ketepikan ker bukti yang ada tu ?????????
sekali sekala berfikir la sebarang seorang Islam jangan la kerana parti sampai agama pun diputar belit dipermainkan. dimana keIslaman yang korang laung-laungkan ???

Anonymous said...

AKU DAH HARAMKAN DIRIKU BERIMAMKAN HADI NI, kerana menyokong penzina. Tak payah berhujah soal hukumlah, kalau dalam gambar tu org umno atau sekutunya dah tentu mereka akan kerjakan habis2an. Tapi kerana dalam video tu "Manusia anugerah tuhan" (tak taulah tuhan mana yang anugerahkan kepada mereka) maka dikatakan itu semua konspirasi. Memang bodoh puak2 ni selagi tak nak terima kebenaran. Islam tidak mengajarkan begitu, tidak ada satu nas pun dalam islam mengajarkan begitu.Yang Islam suruh, cari kebenaran dan terima kebenaran walaupun pahit.

--Ganasnyer--

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...