PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, May 29, 2011

NIK AZIZ DAH MULA BERPOLTILIK SEKS DAN KOTOR..!!




"Anwar bukan batang kayu, dia pun tahu malu. Orang yang buat fitnah tidak akan merasa nikmat kubur apatah lagi hendak masuk syurga melainkan kena minta maaf dengan Anwar, itupun kalau Anwar bagi", kata Nik Aziz cuba bersekongkol dengan kegiatan sumbang Anwar.

Dimana letaknya maruah Nik Aziz ni sebagai orang yang kuat agama..?? Sebagai manusia yang memperjuangkan agama islam dan kebenaran, adakah kenyataan sebegitu boleh dibuat sebelum menyiasat perkara yang sebenarnya.

Memang betul salah mengaibkan orang tetapi adakah salah jika seseorang itu menunjukkan bukti bahawa Anwar memang bersalah..??

Jika betul Anwar bersalah bagaimana..?? Adakah Nik Aziz akan berdosa besar kerana mempertahankan perkara yang salah dan tidak benar..??

Jikalau benar Anwar bersalah melakukan apa yang didakwa dan bukanlah fitnah, bagaimana..?? Dalam golongan apakah Nik Aziz ni tergolong, kelompok yang mana satu..??

Dosa yang macamana pula Nik Aziz ni akan terima kerana mempertahankan orang yang benar-benar salah..??

Jika tidak benar, mungkin apa yang dihebohkan Nik Aziz ni berkemungkinan benar tetapi jikalau Anwar benar-benar bersalah terhadap semua dakwaan yang dilemparkan kepadanya, taubat yang macamana Nik Aziz terpaksa lakukan..??

Bagaimana pula orang yang membongkarkan kebenaran, apabila Nik Aziz membuat kenyataan membela Anwar sebaliknya akan datang dapat dibuktikan Anwar memang benar bersalah dan bukanlah agenda fitnah, adakah sipembongkar akan memaafkan Nik Aziz kerana membuat kenyataan palsu tanpa usul periksa..?

Bolehkah dan patutkah Nik Aziz dimaafkan..??

2 comments:

Anonymous said...

dia dah buat fatwa macam tu, menyokong orang berfahaman plurisme, peliwat dan penzina, dan berkata sesiapa yang mengaibkan orang berfahaman plurisme, peliwat dan penzina itu makanya kena minta maaf dan jilat kaki peliwat dan penzina itu sepatutnya tiak perlu dimafkan, kumpulan dialah yang mula menfatwakan adalah baik untuk mendedahkan keaiban seseorang yang bakal dipilih sebagai pemimpin agar rakyat tidak salah memilih pemimpin, kenapa apabila didedahkan keaiban bakal pemimpin pilihan mereka fatwa ini dibatalkan. memang nampaknya ps mengamalkan fatwa terpilih, orang umno bolih diaibkan kerana alasan tadi, tetapi orang pas/pkr/dap tidak bolih diaibkan kerana ada ayat alquran melarang perbuatan mengaibkan orang. itulah kelebihan orang yang berilmu agama memilih ayat yang hanya berpihak kepada mereka dan menggunakan ayat yang lain untuk menghentam pihak musuh.

Anonymous said...

fatwa apa pula ni? atau fatwa syok sendiri? tak pernah saya jumpa dalam tafsiran Al Quraan, tapi yang paling banyak saya jumpa ia lah bercakap dengan perkara baik kalau tidak diam lagi bagus, dan jangan kamu mencacidan mengumpat, tak pernah pula saya jumpa, ambil lah DAP sebagai saudara kamu atau sembahyang lah kamu semua dan doakan supaya laknat atas saudara kamu atau UMNO, tapi di tekan kan dirikan sembahyang dengan seikhlas mungkin, yang ini anda faham sendiri, kalau tidak cari saja guru agama yang betul2 Mursyid dan bukan mendoakan kecelakaan orang lain!Apa punya guru mursyid kalau dah mendoakan kecelakaan orang lain? mulut yang bertasbih pada Allah secara sembunyi amat lah terlebih baik dari mengeji orang lain atau lebih baik persiapkan amalan sendiri buat dunia dan akhirat sebelum ke lubang kubur, kecuali bagi orang2 yang cinta pada mengeji dan mengumpat demi politik, gila kuasa demi dunia, pada yang dah usia lanjut banyakan istighfar sebab tak tau bila kita di panggil, bagi yang muda pula jangan perbodohkan diri sendiri, cari ilmu yang berguna dan banyakan membaca bermacam tajuk buku dan jangan mengikut saja apa orang kata, ingat Allah bagi otak di kepala dan jangan taruh di lutut, membuta tuli mengikut apa saja orang kata. masa belum terlambat lagi kecuali besok kiamat. Nah! perlu torchlight lagi nak pikirkan apa kata Mursyidul anda, atau mengikut macam orang tak ada akal? tepuk dada tanya selera!

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...