PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Sunday, May 15, 2011

DAP RAKUS MENINDAS HAK ORANG MELAYU





BUKIT MERTAJAM: Berang dan tidak puas hati dengan sikap kerajaan negeri yang didakwa menindas mereka, lebih 50 peniaga Melayu di sini mengadakan demonstrasi secara aman bagi meluahkan ketidakpuasan hati selain membantah tindakan pihak berkuasa tempatan merobohkan gerai mereka.

Demonstrasi diketuai Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas), Mohd Ridzuan Abdullah itu diadakan kira-kira 30 minit di depan sebuah gerai makan yang pernah diambil tindakan di Taman Bayu Mutiara, di sini, semalam.

Mereka turut membawa kain rentang yang ditulis: ‘Umno, Pas, selamatkan peniaga Melayu Pulau Pinang’; ‘DAP zalimi peniaga Melayu’; ‘DAP janji kosong’ dan ‘DAP roboh, rampas hak gerai kami’.

Mohd Ridzuan berkata, pihaknya kesal dan kecewa dengan sikap kerajaan negeri yang menindas peniaga Melayu dan India di negeri itu.

- PETIKAN BERITA HARIAN

2 comments:

Anonymous said...

Demo kat Gebeng Kuantan sebab penduduk tentang pembinaan loji berbahaya tu ko tak masuk lak dlm entri ko?

itu lbh bahaya menyebabkan hal nyawa manusia...dr demo bodoh macam ni..

geli hati tengok gelagat umno PP yg "makin kurus tak makan"...sume salah awak jugak!!!

...budak kl jugak...

Anonymous said...

Ketuk dulang paku serpih, PKR dok mengata orang sebenarnya mereka yang lebig tak sedar diri.... Dok kutuk orang lain, cuba cermin diri sendiri.

Dengan tiada etika tutur bahasa, mengamalkan maki-hamun, fitnah, penipuan terselindung demi agenda parti.

Yang kena halau tu bukan manusia ke..?? Ataupun PKR yang berhati dan menpunyai nafsu seperti binatang...??

Seperti ketuanya kerakusan dibuktikan melalui rakaman video. Yang dinafikan bulat-bulat oleh juak Pakatan PR.

Akan datang ni bila berlaku kes kecurian, sipencuri dah boleh nak menafikan walaupun terdapat rakaman cctv mahupun rakaman peribadi yang telah disahkan seluruh dunia.

Bukan begitu..!!?

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...