PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, May 16, 2011

PKR MENGGANAS MENGHASUT WARGA WANGSAMAJU KERANA TERDESAK..!!!





Berwaspadalah kita warga Wangsa Maju dengan kain rentang yang telah dipasang disekitar daerah Wangsa Maju untuk menghasut dan penyokong tindakan biadap mereka.

Kegiatan Pakatan PR ni dianggap umpama " Tiada telur" sebagai anak jantan dan kurang sopan kerana mencerca kerajaan di atas kenaikan harga gula dipasaran.

Kerajaan bertindak mesti ada sebab musababnya, tidakkah kita sedar tentang penggunaan gula yang berlebihan akan mengundang padah pada kita, oleh kerana itu adalah lebih baik subsidi gula dimansuhkan terus.

Mereka ini semuanya tidak sedarkan diri tentang bahaya yang diundang dengan penggunaan gula yang berlebihan akhirnya akan memudaratkan diri mereka sendiri. Seeloknya sikap pengambilan gula yang berlebihan haruslah dibendung agar rakyat negara ini agar menjauhi penyakit "kencing manis" dan lebih mementingkan penggunaan gula dalam hidup seharian.

Gula akan datang dah diibarat seperti emas dan akan digunakan dengan cermat, dalam pada masa itu dapat menjimatkan penggunaan gula yang banyak memudaratkan rakyat negara ini oleh kerana penggunaan yang berlebihan.

KL BOYZ memang menyokong sepenuhnya kenaikan harga gula agar subsidi dapat disumbangkan kepada pembangunan, jalanraya dan yang lebih penting lagi bantuan kewangan dapat disalurkan kepada yang benar-benar memerlukan seperti anak yatim, fakir miskin dan tidak berupaya nak menampung hidup kerana sakit, cacat dan sebagainya.

Kepada yang betul-betul memerlukan dan bukanlah diberikan kepada yang telah mempunyai rumah, kereta dan kelengkapan dan kemudahan yang mampu dibeli. Jangan beralasankan beranak ramai, menyalahkan kerajaan pula. Pandai buat anak banyak=-banyak, pandai-pandailah bekerja lebih masa dan sentiasa mendoa pada tuhan agar dilimpahi rezki yang berlebihan.

Ini tidak, berdoa untuk menjahanamkan dan menjatuhkan sesebuah pihak, dapat restu ke solat hajat dilakukan untuk menutup kebenaran..??

Perkara yang telah dilakukan adalah salah dan telah dibuktikan tetapi menutup dengan solat hajat..?? Termakbul ke..??

Hajat dan doa minta rezki bertambah dan jauhkan bencana adalah lagi baik, rasanya lebih cepat sikit termakbul..!!!

7 comments:

Anonymous said...

Gantungkan Flyer atas SEMUA SUBSIDI kerajaan pada kita selama ini pula!!

Anonymous said...

dia org ni dari kalangan yang bebal. duk dlm tempurung lutut AnuWar.

Anonymous said...

naik 20 sen pun nak marah, lain lah sekilo RM10 ke, itu aku pun marah.

Anonymous said...

Abende gula naik 20 sen kecoh, kenaikkan harga sepatutnya telah lama tetapi kerajaan telah menanggung dengan memberi subsidi kepada rakyat, tidak terima kasih.
Sama juga harga minyak sepatutnya harga petrol ron 95 hampir sama dengan ron 97. Kerajaan masih berusaha mengekalkan selagi mampu walaupun harga minyak dipasaran antarabangsa melambung sehingga $117.00 setong.
Kenaikkan harga minyak akan berkait rapat dengan kenaikkan harga barang pengguna.
Kalau gitu dinegeri-negeri yang diperintah oleh pkr sila kekalkan harga gula seperti sediada.

Anonymous said...

Harga gula naik 20 pun dah heboh satu dunia.... kalau harga rokok naik tak pula heboh. Sebungkus RM 10.00 masih sanggup beli..... Hipokrit.

Anonymous said...

BUKAN DUDUK DLM LUTUT...DUDUK DLM JUBOQ NUAR SEBAB TULAH BEBAL..!

Anonymous said...

Hahaha... golongan bajet takde efek barang naik. tak payah hipokrit laaa. aku uMNo pon tak suka.... kalo ron95 naik, bye2 BN. sbaik bloger ni ade otak sket dari kl boyz http://www.papagomo.com/2011/05/minyak-malaysia-termurah-di-asean-namun.html

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...