PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Saturday, May 14, 2011

PENJELASAN ORANG KAMPUNG TENTANG KETAMAKAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR





Ikutilah penerangan orang kampung yang dianiaya oleh kerajaan negerinya sendiri yang sememangnya tamak dan rakus merampas dan dijadikan keuntungan buat kerajaan negeri.

Kerajaan Negeri penuh dengan lakonan apabila membuat janji-janji pilihanraya untuk membela rakyat Selangor tetapi itu hanyalah retrotik khayalan untuk rakyat sahaja.

Sekadar omong-omong kosong yang dilemparkan untuk menang pilihanraya, bila dah menang Kerajaan Negeri menganiaya rakyat Selangor dengan alasan dan jawapan yang tak munasabah sebaliknya menyusahkan rakyat Selangor sahaja.

5 comments:

Anonymous said...

Umno Pundekuty jgn nak menipu isu ni la...

Isu Kg Sg Kerandang adalah bukti kelemahan dan rasuah pentadbiran Khir Toyo dulu..sebab, Kg Sg Karadang diberikan taraf TOL tanpa geran sah, terutama kpd kroni2 UMNO/BN..maka kg tersebut tiada taraf geran yg sah dan kebnayakkan penduudk kg tersebut mendapat tanah dan gerana sementara terdiri dr ahli2 UMNO sendiri...sehingga budak berumur 16 tahun pun dapat..

Jadi mereka yg sebok2 demo dan melalak ni adalah org2/kroni umno sendiri yg sayangkan harta benda haram ini...mana taknya masa Khir Toyo dulu mereka diberi gitu2 saja tanpa status sah (geran) tapi masa kerajaan PR ni, kerajaan PR mahukan pentadbiran telus, maka tanah2 yg didudki secara "haram" ni hendaklah dipulangkan atau dirampas olh krajaan negeri demi mengelakan kerugian cukai..

jadi kerajaan PR kena bertindak..yg menjadi mangsa adalah kroni umno sendiri hasil perbuatan pemimpin mereka dahulu yg tidak cekap memerintah dan mengamalkan kroni dan rasuah..

jdi mereka berdemo ni tipu belaka semata2 nak mengelabui mata rakyat sedangkan mereka nak pertahankan "hak haram" mereka sendiri...

lihat la..bila jatuhnya umno/bn maka 1001 rasuah, penyelewengan, salah guna kuasa mrk terbongkar satu persatu....

..aku pun budak KL jugak!!

Anonymous said...

Oi anon 8.06
Kalau aku kata bebal kang marah. Ko tak dengar ke pengakuan pakcik tu. 100 orang peneroka tu dapat blessing dari Mohd Taib untuk buka tanah tu. Mereka dapat bantuan dari kem pertanian.

Hal telus, bersih, rasuah?? Kalau dah orang miskin kena halau dari rumah dan takde pekerjaan sebab mereka usahakan tanah tol, itu menindas rakyat namanya. Sepatutnya kerajaan selangor tolong bagi sahkan pemilikan tanah tu (sebab ko kata mereka duduk atas tanah haram). Lagipun dah berpuluh tahun mereka usahakan tanah tu.

Tolong orang miskin dikatakan penyelewengan?? Apa jenis manusialah ko ni!

Anonymous said...

9:02

Kejadian ni seropa lah dgn Khir Toyo yg meranapkan rumah2 di Kg Lembah Jaya Ampang, Kg Berembang, Kg Pasir Hulu Kelang dulu...

kalu betul Toyo nak tolong org miskin dulu tu napa dia tak bagi jer geran hak milik kekal pd org2 melayu tu dulu...aku tengok sediri la brader!!!

sebenarnya jika benar2 kes kg sg keradang dah dpt geran sah, kenapa plak kerajaan PR nak robohkan...tak logik la...

ini semua keje umno Toyo dulu la...bila dah tersungkur, tau nak salahkan org jer!!!

taik la...pandikuty


...aku pun budak KL jugak...

Anonymous said...

Temberang betul kau ni, Sekarang penduduk Berembang mendapat penempatan yang lebih selesa berbanding dahulu malah dapat menjadi hak milik rumahnya sendiri berbanding rumah papan beratap zing mereka dulu.

Anonymous said...

Agenda pandykutty Anwar.

There was an error in this gadget

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...