PROGRAM TRANFORMASI KERAJAAN

NETWORKEDBLOGS

BLOGGERS 1 MALAYSIA IKUT SAYA, SAYA IKUT ANDA JUGA

Monday, May 30, 2011

DAP MENYINDIR SAPP, PERMAINKAN PAS..!!?



Presiden Parti Maju Sabah (SAPP), Datuk Yong Teck Lee berkata, beliau amat terkejut sebagai tetamu di majlis DAP, beliau tidak menyangka akan diberikan kata dua seperti yang diutarakan Kit Siang dengan cara yang kasar, yang meletakkan dia dan rakan-rakan seperjuangannya yang lain dalam keadaan yang memalukan, dan parti dipersendakan di hadapan orang ramai.

“Kit Siang benar-benar mengejutkan kami, dengan nada suara yang kasar, cara yang keras, memanggil kami dan mempersendakan SAPP,” katanya.

“Sebenarnya, Ketua DAP Sabah, Jimmy Wong Sze Phin menjemput saya ke Pesta Menuai DAP (semalam). Sebagai balasan saya jemput Jimmy Wong sebagai tetamu ke rumah saya dan kami berbincang dengan baik soal politik.

Datuk Yong Teck Lee berkata beliau terkejut dan terperanjat dengan serangan penasihat DAP, Lim Kit Siang (gambar) terhadap SAPP, apabila dia memberi kata dua kepada SAPP supaya menyertai Pakatan Rakyat secara menyindir.

Disamping itu penganalisis politik , Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Khoo Kay Kim berkata, DAP terpaksa mencari alternatif lain sebagai strategi untuk memastikan orang Melayu menyokong parti tersebut memandangkan peranan Pas dalam pakatan tidak banyak membantu ketika ini.

DAP dan Pas tidak pernah mempunyai persefahaman, malah keduanya selalu bergaduh mengenai pelbagai perkara. Walaupun sering menafikan tetapi rakyat bukannya bodoh untuk menilai lakonan tersebut.

Kedua-duanya juga mempunyai ideologi yang bertentangan sehingga menyebabkan wujudnya perasaan prejudis dan prasangka buruk antara satu sama lain. Sebenarnya semua ini terletak pada orang Melayu sendiri. Adakah mereka mahu menyokong perjuangan DAP yang ternyata bertentangan dengan amalan serta budaya Melayu.

Golongan ulama Pas digesa tidak menutup minda untuk menerima kebenaran dalam sesuatu isu walaupun ia pahit bagi mengelak penipuan daripada berleluasa sehingga memecah-belahkan umat Islam.

Kita lihat lakonan DAP terhadap orang Melayu yang selama ini dipermainkan olehnya :-

No comments:

TOP HOT ARTIKEL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...